Translate

neděle 29. března 2020

keramika 2020 - aneb, co vzniká v době karanténové


tato kolekce není v tomto roce první nová, je ale aktuální a právě v prodeji na www.fler.cz/lavender
..a tak jsem se rozhodla to tady trochu oživit a tuto novou kolekci vám představit.
Ani nevíte, kolik mám pro vás připraveno příspěvků od nového roku, ale realizace trochu vázne-prostě není čas na to ještě psát pravidelně blog..i když bych psala moc ráda, tak doufám, že to doženu.
Zatím můžete vše sledovat na mém instagramovém účtu 

www.instagram.com/keramika_u_lavender

a teď k této kolekci...





Těsně, než vláda vyhlásila karanténu jsem dodělávala objednávky z února a hlína mi začla mizet neskutečnou rychlostí...Zrovna jsem se těšila, jak všechny ty objednávky dodělám a vrhnu se na něco nového, co se mi už rodilo v hlavě....
...málem to bylo ohroženo, neb přišlo další nařízení vlády, že se nesmí vycházet, atd...a tak jsem se modlila, aby mi ještě stihl dodavatel hlíny alespoň půl tuny hlíny dovézt.
V té době už byly zavřené školy a můj dodavatel vozí převážně do škol, takže je snadné udělat objednávku a díky školám, kam vozí hlínu často, je pak jejich auto rychle naplněno a objednávka rychle vyřízena...jenže teď dodavatel neměl jediný důvod školy zavážet a já si tak říkala, co asi tak budu dělat, když mojí objednávku zamítnou...
..na štěstí vše dobře dopadlo...nebyla jsem jediný soukromník, který zrovna hlínu potřeboval, a tak to spojili a stihli mi várku přivézt a já tak mohla začít z vesela pracovat na novém....
..ani nevíte, jak se mi ulevilo...protože krom toho, že už jsem chtěla pracovat na novinkách jsem tu už měla nově i objednávky březnové....




...už když jsem tuhle kolekci začala modelovat, tak jsem se do ní zamilovala a to jsem ještě ani nevěděla, jaké použiji barvy...nakonec jsem se rozhodla pro dvoubarevnou variantu a to jsem vůbec netušila, že zrovna tato dvoubarevná varianta bude tak krásně korespondovat s těmito růžovo-bílými skalničkami a tak myslím, že se první dva kousky docela povedly..
...nikdy nedělám od jednoho tvaru hned více kusů, prostě udělám jeden takový a jeden makový a pak zase jiný a až když je o to zájem, tak vyrábím znova a třeba měním jen barevnost...


...tyto dva kousky jsou zatím jen taková malá ochutnávka, jelikož v peci už mi chladnou další kousky a ty vám představím co nevidět...



...Vždycky když vyrábím něco nového, tak se do toho tak zakousnu a jsem tím nápadem tak plná, že nestíhám moc sledovat, co se děje kolem...
...A teď v době koronavirové jsem za tuhle mojí vlastnost vděčná, protože díky tomu, že kreativně tvořím, nestíhám moc sledovat všechny ty děsivé zprávy z celého světa, které se na nás řítí ze všech stran, nemám moc čas se tomu poddávat a všechno sledovat a po zbytek času se ze všech těch zpráv hroutit.
 Co o této nemoci potřebuji vědět vím, nařízení vlády plně respektuji a teď už jen doufám, že bude zase dobře. Jsem životní optimista, a tak věřím, že to všichni zvládneme ve zdraví.
Taky jsem vděčná, že i v této době můžu pořád pracovat, a tak se pro mě celkem nic nemění, snad jen to, že mám zbytek rodinky doma a tak musím více s časem hospodařit a čas dělit i mezi členy domácnosti a hlavně musím mnohem více vařit a péct...ale to tak teď máme asi všechny. 
Ve vaření jsem už zavedla služby a tak se tu tak u toho sporáku střídáme, pak mám víc času na to být v dílně...a večery třeba trávit s celou rodinkou u deskových her.
vlastně jsem dítě štěstěny, protože i v této době karanténové vůbec nepociťuji to, že nějaká karanténa je...tím, že do přírody chodit můžeme, pracovat můžeme a na zahrádku taky můžeme, tak mi v podstatě nic nechybí...jsem Střelec-introvert a ty prý tu karanténu zvládají levou zadní a to tedy můžu potvrdit:-))


...dnes jsem třeba celý den fotila keramiku /né všechna je tady/  a nevěřili byste, kolik to zabere času.../no nebylo to úplně celý den, mezitím jsem toho stihla ještě hodně dalšího, ale půl dne to bylo.-)/
...jindy nadávám, když musím z dílny vše vynosit na zahradu, nafotit, pak zase nanosit zpět do dílny, pak si sednout k fotkám, vybrat jich z těch několika stovek pět na fler , popsat, atd......

...jenže teď, jak se tak nějak zastavil čas už nenadávám, ale plně si to užívám a jsem vděčná za to, že můžu trávit čas pořád tak plnohodnotně a vlastně ho naplnit něčím, co mě neskutečně baví, co mě naplňuje a co mě dělá radost a co v důsledku dělá radost i vám zákazníkům...
.....docela to dávám i s úsměvem - stíhám vařit, péct, uklízet, venčit psa, sázet kytky, šít roušky, tisknout dětem úkoly, keramikovat, odesílat balíky...a jsem vlastně vděčná, že to všechno můžu dělat, protože si uvědomuji, že by mohlo být i hůř...

A tak nám všem přeji hodně zdraví, sílu a hlavně  optimismus 
A jak celý život hlásám: TVOŘIT pro mě znamená žít - zkuste to taky, je to takový balzám na duši i pro tělo.-)
jo a taky běžte do přírody a všímejte si toho, jak se jaro probouzí..ono už se totiž probouzí, jen si toho ty poslední dny tak trochu nestíháme všímat..
...............
...no a co bych ještě k této kolekci dodala?
že je to momentálně moje srdcovka, ale to je vždy jen do chvíle, než vymyslím zase něco dalšího nového neokoukaného...:-))))
taky je to něco, čeho mám teď v dílně plno a co budu postupně vkládat...vložila bych to nejraději všechno naráz, jenže čekat na to, než vypálím poslední vymodelovaný kus..na to nemám trpělivost.

..takže vkládám postupně tak , jak pálím,jak se mi to vejde do pece-upřednostnit tam ale musím objednávky již uhrazené od zákazníků, a tak to jde po troškách, ale zase se tak mám já i vy pořád na co těšit.-)
..no a taky bych řekla o ní to, že se prostě tento dekor bude opakovat na různých tvarech vždy s nějakou obměnou...uvidíte sami, slibuji, že tady o to nepřijdete a vše najdete nakonec i v mém 
e-shopu ZDE

Pavla







Žádné komentáře:

Okomentovat