Translate

úterý 23. května 2017

Chléb pro ty, co vaří a pečou od oka:-)

 

Všechny vás moc zdravím:-)
Miluji slunečná rána, hned má člověk dobrou náladu. Tu dobrou náladu jsem si umocnila ještě touto snídaní na terase:-)
Večer jsme tak trochu zjistili, že nám došel chleba a nebude tudíž nic na svačinu a ke snídani. 
Znáte to!!!
Takže jsem přesně ve 23:20 kdy už všichni spali, šla zadělat.
Ještě že máme domácí pekárnu a mozek v tu dobu ještě trochu fungoval /jsem noční pták, takže nic neobvyklého:-)/ , a tak jsem popřemýšlela a vymyslela.

Od oběda mi zbyly uvařené brambory, tak jsem je přendala do pekárny, k nim jsem nasypala hladkou mouku a trochu žitné, přidala sůl, cukr, sušené droždí, kmín a teplou vodu.
Tentokrát vše od oka. Zapla program rapid a bylo.

Než jsem si stihla uklidit kuchyň, přetřídit prádlo na vyprání, v dílně vyložila a naložila pec novou várkou, tak byl chleba hotový. Přesně za 1hod 47 minut:-)
Chvilku jsem si tedy musela počkat, než začala pekárna hníst, abych viděla, jak je na tom těsto konzistenčně-stačilo přisypat mouku a vše bylo O.K.

Takže přesný recept vám sem nedám, ale vy se vždy řiďte radou, že tak na půl kg mouky se dá přibližně poloviční dávka vody. Je dobré si počkat na to, až začne pekárna pracovat a podle tuhosti něco z toho přidat.
Soli dávám tak 1-2 lžičky a droždí celý pytlíček.
Nějak jsem se naučila kupovat sušené, máte ho vždy při ruce a nestane se vám, že když ho zrovna potřebujete-najdete to čerstvé v lednici už ve velmi špatném tak trochu rozteklém stavu:-(.
 To sušené se vám jen tak nezkazí:-)
..........................
Mějte se krásně a nebojte se experimentovat
Pavla







...a dobrou chuť!!!

Žádné komentáře:

Okomentovat