Translate

sobota 20. června 2015

suším

krásný, i když upršený den, přeji:-)
letos touto dobou jsem už měla nasušeno několik druhů bylinek, letos nějak nastíhám.
Mám pocit, že si letos dávaly bylinky na čas, pořád nic nerostlo, a pak to šlo zase nějak moc rychle, že jsem si nestihla natrhat téměř nic. 
Na štěstí kopřivy i bez se najde v koutu naší zahrady, tak alespoň tyto dvě byliny jsem si ohlídala:-)

Loni jsem si zakoupila tento úžasný závěsný sušák, na kterém je téměř celoročně co sušit.

...no a mám nasušeno a připraveno na celou tuto sezonu.
Pokud vám zbyly bylinky z lońska, tak k nim určitě nové nepřidávejte, zkuste je rychle spotřebovat a nové bylinky si uchovejte v nových čistých sklenicích na tmavém a chladnějším místě.
Z loňských kopřiv si můžete třeba připravit nálev na oplach vlasů:
kopřivy povařte  ve vodě po dobu 5 minut-nechte vychladnout a přidejte 2 lžíce octa-tímto odvarem si pak myjte vlasy-tím podpoříte jejich kvalitu a růst


Bylinky sbírám různé, ale tyto dvě u nás nesmí žádnou sezonu chybět.

Kopřiva
-nejčastější použití k pročištění organismu v podobě čaje
dále:
 -při onemocnění močových cest
-při nemocech dýchacích cest
-ke zvýšení tvorby mléka
-zevně na popáleniny, vředy, proleženiny, ekzémy, vyrážky

Bez černý
čaj z bezu se doporučuje pít 3-5 sklenic denně při nachlazení nebo revmatických bolestech
dále: 
-na pocení při nemocech dýchacích cest, revmatismu a všude tam, kde je pocení žádoucí ke snížení teploty
-k výplachům ústní dutiny a k inhalacím při zánětu ucha

Žádné komentáře:

Okomentovat