Translate

pátek 12. srpna 2016

Prázdniny 2016-zpracovávám ovoce

Pořád bylo času dost a nyní už je ovoce téměř přezrálé. Začla jsem tedy zpracovávat. Marmelád a džemů máme z minulých roků ještě dost, tak se snažím většinu úrody dát do mrazáku.
Letos jsem si pořídila na višně vypeckovávač, jelikož to byl vždy kámen úrazu, jak ty pecky z těch višní dostat. Musim říci, že splnil mé očekávání a je radost s tímto malým šikulou pracovat-nejlépe na zahradě v terénu:-) Přeci jen to úplně čistá práce není!

Část višní jsem si nandala do mrazáku a z části hned upekla drobenkový višňový koláč. Než jsem si stačila připravit těsto, tak mi z vypeckovaných višní vyteklo spousta šťávy, kterou jsem scedila, osladila a dolila vodou /sodovkou/. 
Takto připravená šťáva ale není vhodná na dlouhé skladování, Chce to vypít rychle, než začne kvasit. Je ale tak dobrá, že to nebyl žádný problém:-)

Koláč
Těsto na koláč je klasika: vejce, cukr, olej vyšlehat, přidat mléko, polohrubou mouku a prášek do pečiva a těsto je hotovo.
Těsto se vlije do koláčové formy, na něj ještě můžete přidat tvaroh s mlékem a cukrem a na hmotu položte ovoce, které máte po ruce a zasypte drobenkou.
Já toto jednoduché těsto používám na základ všech moučníků, pak už jen obměňuji ingredience na koláči, nebo rovnou do těsta krájím jablka a celý moučník pak po upečení poliji čokoládou anebo do ještě neupečeného těsta nandám lžící uvařený puding, dám upéct a na vychladlý moučník pak nanesu vyšlehanou kysanou smetanu a posypu skořicí. 
Tak dobrou chuť


Žádné komentáře:

Okomentovat