Translate

čtvrtek 7. listopadu 2019

Někdy je mi smutno...


...z některých zákazníků...

a proto je tento příspěvek spíše takovým malým postesknutím si a následným vysvětlením

Nejdříve bych chtěla říci, že je to přesně 10 let, co keramiku prodávám na fleru, kde mám už více jak 9000 prodaných výrobků a hodnocení od zákazníků je stoprocent kladné. Za tu dobu mám spousty stálých zákazníků a přicházejí noví a noví. Myslím, že už to o něčem svědčí.

Ke svým zákazníkům se snažím být vstřícná, snažím se vyhovět ve všem, svých zákazníků si vážím a vážím si i jejich trpělivosti. Myslím, že kdo u mě za ta léta nakupuje, tak ví, že své uhrazené zboží vždy dostane, někdy je to ještě před udanou dobou dodání někdy je to o něco déle.Když mě zákazník poprosí, že potřebuje mít zboží do určitého datumu, protože to má jako dárek, tak to do toho datumu vždy má...musím to ale vědět už když si objednává.

O všem ale zákazníky informuji na svém profilu na fleru, o tom, že doba dodání je pouze orientační a že hlavně záleží na množství objednávek, které se mi tady nahromadí.

Bohužel i přes to všechno se občas najde zákazník, který mě v den, kdy měl zboží obdržet a neobdržel napíše..."kde že tu svojí uhrazenou objednávku má a že to chce dát o víkendu jako dárek!!!"

Někdo laxní by asi nad tím mávl rukou, ale někoho jako jsem  já se to dost dotkne.
 Své práci věnuji spousty spousty času na úkor svých dětí a rodiny a věnuji se jí naplno  i přes svůj zdravotní hendikep /a teď nemluvím zrovna o viroze, kterou procházím/. Myslím, že jsem hodně zodpovědná a snažím se vždy termíny dodržet, ale jsou věci , které prostě neovlivním.

Takže malé vysvětlení

Už léta vím, že o mojí keramiku s domečky je obrovský zájem, proto jsem upravila i možnosti objednávání a mohla tak všem zákazníkům nebo alespoň velké většině - vyhovět.
 Jsou zákazníci, kteří na tuto keramiku čekají i několik let, protože se na ně prostě před třemi lety ani dvěma lety ani jedním rokem prostě nedostalo. Pak zákazníci, kteří si kupují každý rok něco a tak svojí sbírku doplňují po dlouhá léta a jsem ráda, že většina těchto milých zákazníků si prostě na tuto keramiku trpělivě počkají, protože o ni velmi stojí a ví, že nikde jinde ji neseženou.

Takových zákazníků si vážím a děkuji jim za to, že si vybrali právě to moje


Za to se Vám zákazníkům snažím odvděčit tím, že  na tuto keramiku beru objednávky každý rok už v září, abych měla na výrobu čas a vy si tak mohli vybrat, co chcete....nechávám vás si objednávat celkem dlouhou dobu, jenže  během čtrnácti dní mám v počítači asi tak sto objednávek, které pak chtě nechtě musím stopnout, protože další už bych nezvládla...
... když si spočtete, že každá objednávka sčítá 3-8 věcí, tak je vám jasné, že v průměru musím vyrobit tak 500 výrobků od září do adventu. Což na jednoho člověka, který si dělá vše od A do Z sám je až dost.
 Nicméně znám svoje limity a vím, že tolik objednávek do adventu jsem schopná s větším nasazením zvládnout, kdybych si to nemyslela, tak bych tolik objednávek ani nevzala.
+++

Uvažuji tak, že je to všechno keramika, kterou zákazník použije nejdříve první adventní víkend a že mu tedy bude stačit mít keramiku doma do adventu. 
Na všech objednávkách tedy pracuji tak, jak mi přicházely, ale taky ekonomicky a systematicky, kdy už přesně vím, kolik se mi toho vejde do pece na jeden výpal, kolik a čeho se mi vejde na jedno patro v peci a díky těmto zkušenostem taky objednávky modeluji, abych vyplnila každé volné místo v peci. Takže se může stát, že mám rozděláno třeba pět objednávek najednou, kdy z každé nejprve vymodeluji truhlíky, pak zase svícny atd...Nebo několik objednávek přeskočím a vymodeluji přednostně štrůdelníky z pozdější objednávky, protože zase vím, že doba schnutí je u nich strašně dlouhá, tak s tim nemůžu čekat, až na tu danou objednávku přijde řada. A když samozřejmě vím, že tam mám objednávku, u které mi zákazník napsal, že by ji měl rád do určitého datumu, neboť ji chce dát jako dárek ještě před adventem, tak samozřejmě vyhovím a upřednostním. Když tuto informaci nemám, tak na objednávkách pracuji tak , jak popisuji výše. Vše je o komunikaci a to bohužel někteří zákazníci nechápou....

Už pár dní ležím v posteli s virozou, což je malá komplikace v mých plánech s čímž člověk nepočítá, ale není to tak velká komplikace, když vím, že to i tak pořád stíhám vyrobit a do adventu odeslat. Takže pár dní v posteli si prostě dovolit můžu /ono totiž, když vás bolí celé tělo,máte ucpané dutiny a bolesti hlavy, atd...tak jiná možnost ani není/
Stejně tak musím počítat i s jinou komplikací...může se rozbít pec, může mi něco prasknout a já to musím udělat znova, můžu mít zánět šlach, což už tu taky několikrát bylo..to jsou věci, které se stát můžou a když vidím, že něco opravdu ovlivnit nedokážu, tak začínám se zákazníkem komunikovat, aby měl o své objednávce přehled. 
Do teď jsem byla v klidu, do adventu je ještě necelý měsíc, tak vím, že až se mi udělá lépe, že se zase do práce vrhnu a ten čas strávený v posteli vynahradím...

...jenže dnes jako by se dva zákazníci domluvili a téměř mi na fleru vynadali, kde je jejich objednávka, kterou už mají zaplacenou měsíc a že to chtějí jako dárek/což mi nějak předem zapomněli napsat/..
..obsah a tón takových zpráv celkem zamrzí...


To že je po /pouze orientačním/ termínu dodání samozřejmě vím, co nevím je, že to potřebují mít doma do příštího víkendu
. Stačil by slušný mail, já bych se zašla podívat do dílny, jak na tom jejich objednávka je a oni by se  hned dozvěděli, že už mi zbývá jen druhý konečný výpal  a budu moci odeslat, ale že zdraví mi to v nejbližsích hodinách nedovolí, ale když dám pálit o víkendu, že to prostě stihnu odeslat tak, aby to měli do pátka doma....../i kdybych si tedy měla vzít prášek na bolest, abych byla schopna to nejdůležitější v dílně vykonat/
..stačil by slušný dotaz a já bych slušně odpověděla...

...takhle mě to dohnalo se z toho vypsat alespoň sem na blog...

..není to jen o tom strčit to do pece a hotovo, je to o tom, že musím naglazovat celou várku /ne jen jejich výrobek/pak pálit 12 hodin a dalších 12 hodin nechat chladnout a pak to taky musím zabalit a odeslat. A na to všechno potřebuji být zdravá!!!!

Nikdo jiný mě zastoupit nemůže, nikoho jiného v dílně nemám, nikoho na přípravu, nikoho na výrobu, nikoho na glazování, nikoho na výpaly, nikoho na balení balíků...všechno tohle dělám sama a zastupitelnost-jako má hodně zaměstnanců ve firmách prostě nemám.


Nemám moc sílu tohle každému zákazníkovi vysvětlovat a tak si říkám, ještěže mám převahu těch zákazníků, kteří mají trpělivost a chápou, že když já vyjdu vstříc jim, tak že oni zase vyjdou vstříc mě a dají mi na výrobu čas.

Nemůže se stát, že na jejich objednávku zapomenu, vše mám přehledně vedeno na fleru. 

V daném časovém úseku vymodeluji třeba deset objednávek a dám to schnout, což trvá i třeba týden u něčeho déle.
 Pak vše po uschnutí brousím, aby bylo vše začištěné a nakládám do pece na první výpal. 
Za tu dobu, co se to pálí 12 hodin a další den chladne můžu modelovat další věci, ale v momentě, kdy je přežahnuto, tak už se zase musím věnovat celé té várce a tu musím naglazovat. 
Tudíž pak jde pár dní modelování stranou a já se musím věnovat dokončování toho vypáleného, abych se do dílny taky vešla.
 Glazování mi zabere třeba i celý den, následná nakládka do pece a pálím opět 12 hodin a dalších x hodin výrobky chladnou v uzavřené peci...
Když pec vykydám, tak následuje kompletování objednávek. 
Do zápichů vlepit bambusové tyčky a podle mých poznámek a faktur rozdělovat komu co...

pro paní x jeden adventní svícen, jeden štrůdelník, dva truhlíky
pro paní xy jedna mísa, jeden truhlík, jeden svícen, tři ozdoby 
pro paní xx čtyři zápichy, dva velké květináče, dva velké truhlíky, dva malé truhlíky, jeden adventní svícen...atd...

každou věc balím do bublinkové folie
následně musím pohledat vhodnou krabici, kterou si ale předem musím sehnat, stejně jako polystyreny,bublinkovou folii, lepicí pásky, skartované papíry, noviny, provazy...
dát na dno vrstvu skartovaných papírků, krabici obouchat polystyrenem, vložit jednotlivé kusy, ohradit každý kus kartonem, do každé sekce namačkat noviny tak aby se byly výrobky dostatečně od sebe a utemované tak, aby se ani nehly, dát další vrstvu papírků, někdy ještě polystyren pod víko, omotat lepící páskou, omotat provazem a balík vynést ze sklepa  před barák k odvozu. Balíky mají převážně deset kilo, až na nějaké vyjímky.
Z té jedné vypálené várky může být třeba až deset balíků, většinou pálím dvě várky naráz a pak i těch balíků k zabalení je mnohem více. 

Je tedy logické, že když brousím, glazuji, kompletuji nebo balím, že prostě na pár dní musím modelování vynechat, tu danou várku kompletně dokončit , odeslat a pak teprve můžu  od znova na dalších x objednávkách začít opět dělat...

...taky musím někdy odpočívat, protože je to opravdu fyzicky dost náročná práce, takže se snažím po každém takovém maratonu si dát alespoň den pauzu
...a takhle to prostě je...
dny běží, objednávky z mých poznámek ubývají pomalu, ale ubývají
...mám v tom svůj systém...
...za ta léta jsem už schopná leccos odhadnout...
..a předpokládám, že když je to keramika vánoční, že ji stačí mít doma do adventu, pokud se předem nedohodnu se zákazníkem jinak.
Jsem člověk zodpovědný a svojí práci dělám jak nejlépe umím. Na vánoce beru objednávek více než je zdrávo, aby se dostalo na co nejvíce zákazníků. 
A já zase na oplátku od těch zákazníků... 

...  potřebuji  čas!!!...


výroba keramiky není pečení chleba, kdy teď zaděláte a za dvě hodiny máte chleba upečený.
Výroba keramiky má svá pravidla a nic se nedá uspěchat. A pořád nezapomínejte na to, že každý kus modelují a následně dále zpracovávají do úplného konce pouze moje dvě ruce v malé dílně u jednoho stolu s třema policema a jednou malou pecí.

Stále je to ruční práce - né pásová výroba
a pořád jsem jen člověk s kterým se dá ale domluvit na všem.
Jak říkám, za celých těch deset let mám spíše ty skvělé a chápající zákazníky, ale věřte, že pak stačí jeden dva nepříjemní a to vás trochu srazí...když víte, že pro to děláte vše.
Pavla





12 komentářů:

  1. Pavlo,
    bohužel vše je jen o lidech !
    A nikdy se člověk nezavděčí všem, i kdyby se tisíckrát rozkrájel !
    Sleduji Vás teprve chvíli a musím napsat, že se mi vaše keramika moc líbí!
    Dokonce Vaše výrobky jsou nám na kurzu inspirací :-)
    Já sama keramiku objednávám roky od Leničky Hložkové, Zuzky Morkusovic a Marcelky - Hliněnky.
    Oslovila mě až tak, že letos od září jsem se přihlásila ,, na stará kolena " na kurz a je to pecka !
    Naprosto úžasný prostor pro tvoření, super parta, výborná lektorka, úplně 2 hodiny vypnu a jen si hraji a pod mýma rukama vznikají keramické výrobky :-)
    Trošku už tuším, co všechno za práci se skrývá za jedním keramickým výrobkem.
    Tento komentář píši jen pro vaše povzbuzení!
    Nenechte si kazit den, svou práci,... těmi, co nemají kousek slušnosti, trpělivosti,...naštěstí je ještě dost těch, co to umí!
    Přeji také ať už se Vás viróza netrápí a jen a jen slušné zákaznice!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuji za povzbuzení:-) užívejte si toho, že to máte jako koníček...taky jsem to tak před lety měla-jen mi ty dvě hodiny týdně nestačily a tak se koníček stal obživou...ale zároveň i práce koníčkem...teď už to úplně jako koníček nemám, ale pořád tuhle práci miluju, a to je nejdůležitější. krásný večer, Pavla

      Vymazat
  2. Strašně ráda bych vám popřála jen a jen ty nejspokojenější zákazníky. Bohužel je spousta lidí, co nevidí, kolik práce je za jakoukoli ruční prací. Musím se přiznat, že mě keramika fascinuje celý život a ráda bych se jí věnovala, což by se mi snad konečně v příštím roce mohlo splnit a klidně budu tvořit jen pro rodinu a nejbližší :-D Nejvíc ze všeho mám strach právě z nevděku a kritiky lidí, co prostě nevidí co všechno stojí za jedním výrobkem a ne za tím, že bych se nedokázala něco naučit, protože se často řídím tím, že když se chce, všechno jde :-D
    Nedávno mě mrzel komentář tchýně, když si prohlížela moje první upletené ponožky. Samozřejmě se ptala na kolik takové pletené ponožky výjdou, jestli bych je nechtěla dělat i na prodej. Tak jsem jí řekla, že konkrétně klubko této vlny vychází na 290 kč a čas by mi nikdo nezaplatil. Tak se ošklíbla, že to je hrůza, že v obchodě toto koupí za 60 Kč :-D
    Takže naprosto chápu vaše pocity. Nic si z toho nedělejte, vaše tvorba je úžasná!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuji za podporu.Na zákazníky si ztěžovat nemohu, ale tohle mě zamrzelo. Je to zkušenost a vše dobře dopadne, neb už jsem dnes horkotěžko vstala z postele a šla to trochu popohnat. S tím, že všechno jde, když se chce, máte zcela pravdu-já sama nejsem keramik, ale na mateřské jsem k tomu přičuchla a keramikem se stala - což je už 16 let - do výroby keramiky jsem se zamilovala a vše si o celém procesu začla zjišťovat a díky svým nápadům, které mě na štěstí celou tu dobu neopouští jsem to prostě rozjela a ono to vyšlo.Samozřejmě s manželovo naprostou podporou. Takže jde jen o to se nebát, přijít s něčím neokoukaným a originálním a věřit si.Co se týče cen a s nimi související protažené obličeje potencionálních zákazníků, od toho se musí prostě výrobce odprostit, protože jen on sám ví, jaké má náklady a za jakou cenu musí prodávat.Ale já mám jen ty kladné zkušenosti, a myslím si, že už je hodně lidí, co si raději koupí ručně dělané výrobky, které jsou hlavně originální a ty z těch řetězců už jen tak míjejí. Taky pletu, takže přesně vím, co to stojí a o čem mluvíte...Tohle je taky důvod, proč nejezdím po jarmarcích, protože když se tam jen procházím jako nakupující, tak jen od lidí slyším..."to si nekupuj, to si vyrobíme"...nebo...ty se zbláznili ne? za hrneček tolik peněz?...bohužel, ještě né všichni pochopili co znamená ruční poctivá práce....ale věřím, že se společnost mění, takže vám jen popřeju nebát se a jít si za svým snem...a občas holt nějakou tu kritiku vyslechnout, ale bez toho by to asi taky nešlo.-) tak hezký večer a hodně zdaru, Pavla

      Vymazat
  3. Pavli, úplně Vám rozumím..ani nevíte jak. Několikrát jsem se s tímhle taky setkala, a to Vám den rozhodně nezlepší. Snažím se tomu předcházet tím, že ihned po přijetí objednávky píšu mail, kde znovu informuju o době dodání. Několikrát jsem tak předešla tomu, co píšete. Je to zase práce navíc, ale aspoň pak nemám pokažený celý den. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuji za vaší zkušenost, asi budu muset vše každému, co už na svém profilu napsáno mám - psát znova:-) nevadí,člověk je zas o něco chytřejší.-)hezký večer, Pavla

      Vymazat
  4. Pavlo, naprosto chápu jak tě to mrzí, ale netrap se tím. Spousta lidí prostě vůbec netuší co za výrobou keramiky se skrývá hodin, kolikrát každý kus vezmeš do ruky, co ruční práce odvedeš. Chodila jsem 2 roky na kurzy keramiky, velmi mne to bavilo, bylo to příjemná zkušenost a vím o čem píšeš. Já to měla jako povyražení, pro tebe je to sice radost, ale i tvrdá práce. Kdo rukama nic nevytvořil, dokáže rychle kritizovat.
    Přeji ti, aby radost z tvoření převyšovala tu negativitu, která se ti nyní přihodila.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuji Álo, neřekla bych , že se nějak moc trápím, ale zamrzí to. Na štěstí mám převahu těch fajn zákazníků a to je pro mě to, co mě žene kupředu. Děkuji za podporu:-)Pavla

      Vymazat
  5. Já teda rozumím Vám, ale chápu i ty nespokojené zákazníky. A co třeba uvádět delší termín dodání? Já se živím výrobou a prodejem zdobených perníčků, takže před Vánoci jsem také v jednom kole. Ale musím napsat, že zatím jsem vždy objednávky dodala v dohodnutém termínu. Často je to mazec, spím maximálně5-6 hodin, ale spokojenost zákazníka to vynahradí😉 přeji hezké dny Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuji, i to je názor, problém je jen v tom, že vše uvádím v mém profilu, u zboží samozřejmě dodací lhůtu mám cca 7 týdnů s čímž si to zákazníci objednávají, ale taky uvádím, že při větším množství objednávek se ta doba samozřejmě může prodloužit. Taky tam mám, že když něco potřebují do daného datumu, tak mi to musí při objednání napsat. To je to , o co mi jde. Ani jeden z těch dvou mi to nenapsal a vzhledem k tomu, že všechno je to vánoční keramika, tak opravdu předpokládám, že to stačí zákazníkům mít doma na advent. Mám to tak nastavený každý rok a nikdy s tím nikdo neměl problém...ale jinak samozřejmě pro spokojeného zákazníka udělám maximum...takže i pro tyto dva.děkuji za vaši zkušenost a přeji hezký večer, Pavla

      Vymazat
  6. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  7. Jmenuji se Miroslava Němcová, z regionu Český Krumlov (Česká republika). Po 12 letech manželství jsme byli s manželem v jedné z trav, dokud mě konečně neopustil a přestěhoval se do Kalifornie, kde jsem s jinou ženou. Cítil jsem, že můj život skončil a mé děti si myslely, že už nikdy neuvidí svého otce. Snažil jsem se být silný jen pro děti, ale nemohl jsem ovládnout bolest, která trápí mé srdce, moje srdce bylo plné smutku a bolesti, protože jsem byl do svého manžela opravdu zamilovaný. Každý den a noc o něm přemýšlím a vždy si přeju, aby se ke mně vrátil, byl jsem opravdu naštvaný a potřeboval jsem pomoc, takže jsem hledal pomoc online a narazil jsem na web, který navrhl, že Dr. Osagiede může pomoci získat zpět věci rychle. Cítil jsem, že ho vyzkouším. Kontaktoval jsem ho a řekl mi, co mám dělat, a udělal jsem to, pak mi udělal kouzlo Láska. O 48 hodin později mi můj manžel opravdu volal a řekl mi, že mi a dětem tak moc chybí, tak úžasné !! Tak se vrátil tentýž den s velkou láskou a radostí a omluvil se za svou chybu a za bolest, kterou způsobil mně a dětem. Od toho dne bylo naše manželství silnější než předtím, díky Dr. Osagiede. on je tak mocný a já jsem se rozhodl podělit se o svůj příběh na internetu, že Dr. Osagied skutečné a silné kouzlo kouzlo, že budu vždy modlit, aby žili dlouho pomáhat svým dětem v době potíží, pokud jste tady a potřebujete své Ex zpět nebo se váš manžel přestěhoval do jiné ženy, už neplakejte, kontaktujte toto mocné kouzlo. Zde je jeho e-mailová adresa: doctorosagiede75@gmail.com nebo whatsapp +2349014523836 viber na +2349014523836

    OdpovědětVymazat