Translate

čtvrtek 28. listopadu 2019

Perníčky tak trochu jinak.-)


Moc vás všechny zdravím
Dopoledne jsem zabalila další balíky a když jsem viděla za okny to sluníčko, tak mi to prostě nedalo a musela jsem alespoň na chvíli vyběhnout ven, vyčistit hlavu, protáhnout tělo a bylo to super. Teď už sedím s kávou, odpočívám před odpolední směnou v dílně a čekám na dopravce.
Tak abych neodpočívala jen tak, tak přináším další příspěvek.
Tentokrát už mírně vánočně-adventní z mé kuchyně.


Abych pravdu řekla, tak pečení cukroví mě moc nebaví, ale není divu, protože se to tak trochu podobá výrobě keramiky-které mám celý rok až nad hlavu a v tom nejnáročnějším období musím běhat ještě od hlíny k těstu a téměř stejnou činnost provozovat i v kuchyni...v podstatě se pro mě toho tolik moc nemění. 
Jenže co bych neudělala pro to, abychom měli krásně provoněný domeček a vnesla jsem tak do domu předvánoční atmosféru.
Byly časy, kdy jsem pekla až 18 druhů cukroví, postupem času se to množství zmenšovalo a dokonce minulý rok jsem upekla jen dva druhy - samozřejmě ty nejžádanější a pak zašla do cukrárny a další dvě kila koupila, ale to bylo poprvé a naposled. Nic horšího jsem totiž nejedla. Všechno chutnalo stejně a hlavně nijak. Takže to dopadlo tak, že domácí zmizelo hned a to z cukrárny jsme v lednu vyhazovali. Takže jsem se zařekla, že i kdybych měla upéct jen čtyři druhy, tak pořád lepší než něco tak nedobrého koupeného....
Nakonec vždy nějaké cukroví upeču, ale stále častěji to už přenechávám dětem. Jen jim připravím těsto a zbytek už nechám na nich.


...takže se činím a mám první druh...
takhle brzy jsem snad nikdy nic upečeno neměla:-)))
...jenže to bych nebyla já, abych si to alespoň trochu nezjednodušila. A protože nejsem žádná cukrářka, ani zdobička, tak jsem letos zdobení perníčků bílkem vynechala a rovnou je pojala tak trochu jinak....takže z perníčků budou spíše takové krásné oplatky se sobíkama
...perníčky nepatří do mých základních druhů, které na vánoce peču, protože je právě nestíhám upéct včas, a když se k pečení dostávám až někdy kolem patnáctého prosince, tak to už je na perníčky opravdu pozdě....


Nemáme žádný rodinný recept, jako třeba na jiné druhy, takže když je chci občas upéct, tak najedu na net, recept si tam najdu a vyzkouším. Tyto by měly být  měkké a je pravda, že jsem po pár dnech ochutnala a měkké jsou i přesto, že jsem je udělala ve slabší vrstvě.


takže pro ty, co též experimentují je tu tento mnou vyzkoušený recept:

PERNÍČKY

140g cukr moučka
100g tuk na pečení
2 vejce
1 lžička sody
2 lžičky perníkového koření
2 lžíce medu /maximálně-jinak budou perníčky tvrdé/
400 g hladké mouky
...
cukr+vejce+tuk ...utřít
poté přidat: med a koření
a nakonec: mouku se sodou
...
vyrobíme těsto, necháme ho odpočnout v lednici, pak ho vyndáme a necháme chvíli v pokojové teplotě než začneme válet, jinak se těsto drobí
..
pečeme na 180 st. cca 8 minut










...to by nebyly děti, aby do něčeho nepíchly a neochutnávaly...tak se za ten nevzhledný ďolíček omlouvám:-)))


Užijte si vaše první předvánoční pečení a víkend už prožijte adventně.
Pečení cukroví moc nemusím, ale co se týče zdobení a všeho ostatního , co se vánoc týče, to prostě miluju.
Pavla

2 komentáře:

  1. Pavli, jsi šikovná a perníčky jsou díky válečku zajímavé.
    Také peču už jen pár druhů a úplně to stačí. Nějaké cukroví během Vánoc je u všech příbuzných, takže se všude ochutnává. :o)
    Měj fajn dny. D.

    OdpovědětVymazat
  2. přesně tak, mít co nabídnout návštěvám a nepřehánět to...raději méně a dobré než kvanta a nepoživatelná....krásný advent Dáši, Pavla

    OdpovědětVymazat