Translate

pondělí 4. listopadu 2019

plán...


...na dnešní den je jasný:-(((
zůstat v posteli a snažit se vykurýrovat virozu!!!

..s tou už se potýkám od čtvrtka, ale pořád to tak nějak šlo. O víkendu měly obě děti zápasy, každý den jiné dítko a každý den někde jinde, tak jsem to absolvovala, ale dobře mi tedy moc nebylo. 
Jenže...nemůžete jet v sobotu s jedním dítkem na turnaj a druhý den říct tomu druhému, že na něho se  už podívat nepojedu. Takže jsem to absolvovala, ale večery a noce byly dost krutý.

Dnes jsem tedy dítka vypravila do škol a naordinovala si den kurýrování, odpočinku, klidu s vitamínama a nenáročnou činností, kterou prokládám spánkem,pocením, psaním blogu, čtením, pletením, posloucháním hudby...



...není to špatný, ale mám výčitky svědomí, že v dílně mi práce stojí...
...ale nedá se nic dělat...to je to poslední, na co mám teď sílu. Říkám si, že čím dříve se uzdravím, tím dříve zas budu podávat výkony a objednávky postupně dodělávat.
...
Pohledala jsem tu všechno možný, co k léčbě potřebuji a musím říct, že po každé takové vitamínové bombě se mi tak trochu uleví, ale je mi jasný, že zázraky se nedějí a že to chce čas.


První takovou vitamínovou bombou je

 naložená černá ředkev v cukru

Tetno tip jsem dostala od své kamarádky, když mi přišly dva kousky černé ředkve ve farmářských bedýnkách a já moc nevěděla, co s ní, tak teď se hodí!!!

nakrájela jsem jí na menší kousky , vložila do sklenice a prosypala cukrem.
Ředkev pustila během pár hodin spousty šťávy a její obsah se snížil na polovinu. Nechala jsem to tak celý den v pokojové teplotě, poté jsem všechnu šťávu scedila a nyní si dávám lžičku sirupu několikrát denně. Nyní už šťávu uchovávám v lednici.
 Na kašel a bronchitidu je to výborný přírodní lék!!!

A jak jsem se dočetla na netu, tak tahle ředkev je takový malý zázrak a krom kašle se dá použít i na spoustu jiných neduhů




...hodně piju čaje...
vlastně je to jeden z mála nápojů, kterým si doplňuji pitný režim, jinak pitnému režimu moc nedám. Takže čaje piju ať jsem nemocná nebo zdravá, ale...
...jen v době, kdy mě skolí viroza, nesahám po zeleném čaji z pytlíku, ale dělám si poctivý čaj z bylinek, které si tak po celý rok sbírám a suším.



Zázvor jsem též našla ve farmářských bedýnkách, tak se teď taky hodí. Abych pravdu řekla, tak zázvor si sama od sebe nekupuji, protože dětem nechutná a já ho taky moc nevyhledávám, ale když už jsem ho v bedýnkách měla, tak používám.
Dočetla jsem se, že se to s ním taky nemá přehánět, tak nepřeháním, ale minimálně jednou až dvakrát denně si z něho čaj udělám.

Dělám si takový recept podle svého. 

buď přidám kousíček na drobno nakrájeného zázvoru k bylinkách a zaleji horkou vodou  a nebo, když už mám dost i těch bylinek, tak si prostě uvařím čaj černý nebo zelený z pytlíku a ten zázvor v malém množství tam přidám a je to tak docela dobře pitelné.-)
samozřejmě sladím medem!!!


Moje bylinkové čaje se skládají z těchto bylin a sem tam k nim přidám i jiné.
divizna
šalvěj
Majoránka
Mateřídouška
květ bezu černého
občas přihodím mátu, občas kopřivu, občas list břízy, občas dám něčeho méně a něčeho více a čaje tak chutnají pokaždé jinak
..
asi to taky nebude ta nejrychlejší léčba, ale zase si říkám, že lepší tohle než nic a že lepší tohle , než chemie. Musím ale přiznat, že když hrnek takového čaje vypiju, tak se mi vždy trošku uleví...najednou můžu lépe dýchat, více toho vysmrkám a dráždivý kašel se na chvíli zmírní
...tak je to asi ta správná cesta...




včera večer jsem byla navíc nějaká namrzlá, tak jsem si zatopili...to bylo fajn.
Vypadalo to ale , že snad už v osm půjdu spát, jenže mi to kašel moc nedovolil 
.... pak zabral čajík
... a v telce začal film Želary 
Na seriály nekoukám vůbec a na filmy hodně málo, to už musí být , když mě nějaký film opravdu zaujme a tenhle mě tedy zaujal...až jsem se divila, že jsem ho ještě neviděla...smutný tedy byl, ale ta nádherná příroda to tak nějak vykompenzovala
... no a díky viroze jsem taky vzala po dlouhé době do ruky knížku...ty od Patrika Hartla se čtou sami

..takže to marodění taky k něčemu je...
...teď už jsem zas celkem vyčerpaná, tak jdu odpočívat a vám přeju, aby se vám podzimní viroza vyhla..
Mějte krásný začátek pracovního týdne
Pavla



4 komentáře:

  1. Pavlo, přeji rychlý ústup virózy. Jinak nejdříve také sahám po bylinkách, zázvoru, medu a citronu, pak přichází na řadu můj oblíbený sirup Thymomel, ten kupuji v lékárně, ale dělala jsem si i svůj. Film Želary znám, viděla jsem několikrát a vždy mne hodně dojímá. A knížky při léčbě nikdy nezklamou, těmi se obložím jako prvními.
    Měj se co nejdříve naprosto zdravě.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuji Alo, ten sirup neznám, pro mě je nejhorší takový to, než to propukne...takže ucpaný dutiny, bolest hlavy, suchej kašel...na ty dutiny beru sinupret, jenže ten teď v lékárně nebyl, tak mi manžel přivezl něco jinýho, nějakej sinutin, prý to má stejný složení a je pravda, že jsem už začla trochu smrkat, no a na ten příšernej suchej kašel používám robitusin, ale vždy jen na noc, na zklidnění...až to přejde do toho stavu, že začnu pořádně smrkat a kašel bude vlhkej, tak to už je pak pro mě výhra...tak už aby to bylo, pořád jsem taková bolavá a nepoužitelná:-(((( najivně jsem si myslela, že aspoň něco upletu a přečtu, ale ani to moc nejde...bohužel

      Vymazat
  2. Taky sahám při nachlazení po bylinkovém čaji a někdy ani nachlazená být nemusím.
    Jen ten zázvor nějak nemohu. Svým přičiněním jsem se postarala o svoji averzi vůči němu. Když jsem si ho poprvé na doporučení kamarádky udělala, tak jsem si ho nakrájela do hrnečku víc než dost. Ani jsem ho moc nevypila a stačilo to,že už nééééééééé. :-) Zůstala ve mně zvláštní pachuť.
    Tak ať jsi co nejdříve fit, ale nic neuspěchávej, nemá to cenu !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuji Hani, taky ten zázvor nemusím, ale když se ho dá jen fakt málo-jedno slabé kolečko, které rozdrtím, tak je to akorát a pozřít se to dá...ale chápu, že když to někdy s ním někdo přehnal, tak už nikdy víc:-)) vím, že uspěchat to nejde..myslela jsem, že mi bude stačit den klidu, ale bohužel...asi to bude na dýl, tak tomu dávám ještě dnešek, a jestli se mi už trochu uleví, tak už bych zítra potřebovala do dílny, aspoň na chviličku....mám výhodu v tom, že když to nepůjde, tak zase vylezu pár schodů a zalezu do postele:-)

      Vymazat