Translate

pátek 17. července 2015

smoothie

Taky v poslední době kolem sebe slýcháváte toto slovo? Já nějak čím dál častěji a nejvíce od své dcery:-)  
Občas na mě vykoukne z netu reklama s přesnou přípravou, a tak jsem se nechala unést.
 Dnes jsem s dětma nakoupila pár potřebných ingrediencí a šlo se na věc!
V těchto parnech je to docela dobrá varianta, jak se osvěžit a zároveň zaplnit zdravě žaludek.
Z regálu jsem vyštrachala můj letitý mixér, ve kterém jsem naposledy mixovala našim dětem zeleninové kašičky.....no a to už je hezkých pár let zpátky:-)
Pak už budete potřebovat jen ovoce a kokosové mléko /místo něj můžete dát i bílý jogurt nebo mléko sojové a možná by šlo i normální/..asi to chce vyzkoušet:-)
Přislazovat nemusíte, ale pokud vám ovoce přijde kyselé tak si můžete osladit hnědým cukrem nebo medem.
A ovoce můžete nahrazovat i zeleninou, záleží na každém, jaké má chutě.
+++++++++++++++++
Do mixeru dejte nakrájené ovoce /já dala, 1 banán, 1/2 kiwi, 5 jahod a 3 meruňky bez pecek/ 
mixujte a postupně přilévejte kokosové mléko
...dle chuti přislaďte
...no a to je vše:-)

Všem přeji krásné osvěžující léto
Pavla




Smoothie, co to vlastně je?
S tímto nezvyklým názvem se v současné době setkáváme čím dál častěji. Můžeme je zahlédnout ve stáncích zdravé výživy, v restauracích nabízející čerstvé saláty, zeleninové a ovocné šťávy, velmi často také v knihách věnovaných alternativním výživovým směrům. Základem je anglický výraz „smooth“, značící jemný, krémový a právě takové smoothie je.
Smoothie můžeme chápat jako zdravý, mixovaný nápoj, jehož základem je ovoce a zelenina, popřípadě kombinace obojího, nejlépe bez přidaného cukru, umělých sladidel či konzervantů. Ani zde se však meze fantazii nekladou, do smoothie můžeme přidat, kromě ovoce a zeleniny, další a další zajímavé ingredience, jako jsou kakaové boby, mladý ječmen, vločky, různá semínka...
Získáme tak výživný, krémový a hustý koktejl, který poslouží jako rychlá snídaně, popřípadě kvalitní svačinka. Můžeme jej také pojmout jako zdravou alternativu nápoje před větší fyzickou aktivitou. Tělo tak ušetří zásobní glykogen, protože díky rychlým cukrům z ovoce bude moci okamžitě čerpat energii. Přidáním proteinového prášku se nápoj stává výborným zdrojem kvalitních bílkovin potřebných k obnově svalových buněk.
Smoothie jsou velmi zábavná, už jen proto, že si je můžeme namíchat dle své chuti. Každé z ročních období přináší širokou škálu ovoce a zeleniny, nyní, na podzim využijme jablka, švestky, v zimě pak banány, mango, pomeranč, grep, či kiwi
¨
tak zkoušejme, experimentujme a bavme se:-)))