Translate

neděle 28. prosince 2014

prosinec ve znamení oslav:-)

 Prosinec je u nás ve znamení oslav. Tedy už to začíná v listopadu, kdy slaví narozeniny naše Vali. V prosinci pak má svátek náš Daník, pak těsně před vánocemi slavím já narozeniny a když pominu vánoce, tak zase hned po nich, slaví narozeniny opět náš Dan. To završíme Silvestrem:-)
Je to velmi nepraktické, neboť je v prosinci nejvíce práce s přípravami na vánoce, na advent, nákupy dárků, pečení cukroví a do toho všeho ještě musím vymýšlet občerstvení na ty naše všechny oslavy....
Přála jsem si růže, aby mi ladily k vánoční výzdobě:-) Jen jich není 37, ale o něco méně:-)
Většinou všechny oslavy probíhají u nás doma, jen na tu Danovo už nikdy nezbívají síly, tak tu většinou děláme jinde, nejlépe při nějakém sportu, letos jsme jeho narozeniny oslavili na bowlingu:-)
A zde je pár nápadů na občerstvení|:-)
poprvé jsem vyzkoušela sýrovou roládu.

budete potřebovat:
 3 balení tvrdého sýra
kapie
pomazánkové máslo
máslo
++++++
nejprve rozložte čtverečky sýrů na pečící papír tak, aby se vždy překrývaly cca 0,5 cm. Dejte na chvilku do vyhřáté trouby a počkejte, až sýr změkne. Poté vyndejte a prstem ještě zatlačte překrytá místa a přejeďte válečkem. 
V míse si připravte 2 pomazánková másla, já dala jedno obyč a druhé s křenem a můžete přidat i kousek rozměklého másla - to vše vymixujte. Poté touto hmotou potřete placku ze sýrů, na to rozložte kapie a zabalte do rolády. 
Celou roládu pak zabalte do folie a dejte na noc do lednice.
+++++++++
Je to naprostá pochoutka, a hlavně si to můžete připravit den předem. Pak nakrájejte na oválky , které můžete pokládat na nakrájenou bagetu.

další novinkou, kterou jsem letos vyzkoušela-byl punč
budete potřebovat:
citrusy, jablka, rozinky, rum, celou skořici, cukr, mošt
citrusy nakrájejte na kolečka, stejně tak i jablka /já použila citron a limetku/
rozinky si předem namočte do rumu
cukr si svařte s vodou 1:2
vše pak nandejte do jedné velké nádoby, vychladlý cukernatý roztok taky přidejte a stejně tak i rozinky společně s rumem.
a to celé dolijte moštem.
Kdo má rád více alkoholu, může rum ještě přidat.
Podávejte vychlazené

a do třetice jsem místo dortu udělala tvarožník
recept na něj jsem už na blog vkládala:-)
je to vděčný moučník, který si můžete též připravit i den předem.
Pak už jsem přidělala jen pár chuťovek a oslava mohla začít:-)


Žádné komentáře:

Okomentovat