Translate

středa 12. července 2017

Brynzové pirohy

Brynzové pirohy a halušky jsme si dávali na Slovensku často. Já si je tedy nedala, ale ochutnala jsem, a pak jsem toho litovala. Pirohy byly vynikající. 
Takže mi nezbylo nic jiného, než si je doma uvařit.
Na netu jsem si sehnala recept a dala se do práce:-)
těsto:
2-3 větší brambory uvařené den předem ve šlupce-do těsta dáváme nastrouhané
500 g polohrubé mouky
1 vejce
200 ml teplé vody
1 a 1/2 lžičky soli
..........................................
já dala vše do domácí pekárny, ta mi hezky těsto zadělala a já si v klidu mohla připravit 
náplň:
70g másla
125 g brynzy
1-2 menší syrové brambory jemně nastrouhané
nejprve utřeme máslo s brynzou a pak přidáme brambory

těsto si rozválíme a kulatým větším vykrajovátkem vykrájíme kolečka, které plníme náplní, přehneme na půl a vidličkou uzavřeme.
Takto připravené je dáme vařit do mírně osolené vody, cca 15-20 min.
Po vyndání je propícháme vidličkou, polijeme máslem a posypeme cibulkou.
Místo cibulky můžeme posypat opraženou slaninou
Na porci pak ještě můžeme dát bochánek brynzy

cibuli nakrájíme na kolečka, rozdělíme na jednotlivé kroužky a obalíme v hladké mouce.
Poté je rychle opražíme v rozpáleném oleji

Z tohoto množství uděláte více jak 20 kusů, jsou velmi syté, takže postačí pro celou rodinku.
Dobrou chuť


Žádné komentáře:

Okomentovat