Translate

úterý 19. září 2017

Francie-Normandie-vsuvka-LEN

néé, že bych nikdy neviděla pole a traktor, ale pole s touto rostlinou mě naprosto uchvátily.
Nikdy jsem lněná pole neviděla, možná proto, že pocházím ze Západních Čech a tady prostě len nepěstujeme.
Ale Normandie je pěstováním lnu typická.
Bohužel jsme již nezastihli len v plném rozkvětu, což musí být asi nádhera, když se začnou pole modrat, přesto jsem našla pozůstatky na kraji pole, a tak aspoň tak.
My už jsme tu narazili na len ve stádiu schnutí a sklizně.
Len posečou a nechají ho vyrovnaný v řádcích několik týdnů schnout.
Poté se po poli prožene malý traktor, len sklidí a pak vyplivne vždy úhledné balíky, které putují prý do Číny k dalšímu zpracování.
Veškerý len zde je v bio kvalitě.
...no byl to pro mě zážitek...:-)
...až takový, že  jsem si musela přivézt alespoň trošku do vázy:-)











Žádné komentáře:

Okomentovat