Translate

úterý 12. března 2019

Starorůžová čepice se vzorem +návod


Jak jsem slíbila na instagramu, tak tak činím a vkládám pletenou čepici i s návodem.-)
plést vzory mě naučila už moje babička v raném věku, dokonce jsem na to měla i založený sešit, kde jsem takových návodů měla spousty...ale co si budem povídat, u televize se nejlépe dělá hladce obrace, na což člověk nemusí ani koukat a pod rukama vám to přibejvá:-)
ale protože mám ráda změnu a už bylo dost hladce a obrace, tak jsem pohledala a našla tuto bibli pletení a v ní si vybrala tento lístečkový vzor a vyzkoušela právě na této čepici.

v knize je to popsáno buď viz. výše a nebo hezky v tabulce viz. níže
já si vybrala tabulku, která mi přijde přehlednější

jestli někdo nerozumí, tak se začíná první řadou zprava
základní vzor je na 21 ok plus dvě krajní
první řada tedy je: krajové oko, 3 hladce, 2 splést hladce, nahodit,1 hladce,nahodit 
2splést anglicky , 5hladce,2splést hladce, nahodit,1hladce, nahodit, 2 splést anglicky, tři hladce...a pokud začínáte na více očí, tak celé opakovat...3 hladce, 2 splést hladce.....atd
rubovou stranu pletete celou obrace ...pak přejdete v tabulce ke třetí řade a pletete: krajové oko, 2 hladce, 2 splést hladce...atd...
takhle pokračujete až k 15. řadě a dále pletete zase od té první. 
Je to jednoduché a efektivní.-)

vlastně jsem tuto čepici volila záměrně s dirkatým vzorem, aby mi k ní ladil i šál, který je ovšem háčkovaný a taky má dirky, tak pro to:-)
šál je uháčkovaný do trojúhelníku, hezky pak sedí do kabátu.-)

jo a jinak rantl na čepici je dvě hladce, dvě obrace, po rubové straně tak, jak se oka jeví
celková výška čepice i s rantlem je 20 cm





tak jestli někdo vyzkouší, tak přeji hodně zdaru:-)
Pavla


2 komentáře:

  1. Vzorek jsem si uložila, ale čepici asi podle něj plést nebudu. Tak moc se mi na každém jiném líbí všelijaké čapky, ale já je nenosím. Od mala se mnou mamka měla problémy :-). Jsem nemožná,ale nemohu si pomoci!
    Moc Ti čapka i šál sluší!!!!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Dekuji,to já zase nosím čepice ráda,hlavně mám ráda teplo a být zachumlana,-) vzorek se dá použít i na spoustu dalších věcí,já z něj dělala povlak na polštář... např...mám na Instagramu...hezký den,pavla

    OdpovědětVymazat