Translate

neděle 10. dubna 2016

jaro

...tak přišlo jaro a s ním i moje nová zrcadlovka.
Ano, ta moje stařičká odešla. Nejprve se rozbil teleobjektiv, takže šel do opravny a to se na štěstí podařilo opravit. Nefotila jsem ani týden a rozbilo se mi tělo foťáku. Bylo to přesně v den oslavy, kdy jsem předávala deku. Rychle jsem ji v tu sobotu dodělávala, abych si ji ještě nafotila a ejhle. Fotky na výšku vyšly dobře, ale na fotkách na šířku se mi začla na fotkách dělat černá šmouha. Z ničeho nic. Zřejmě mi tam začlo někudy pronikat světlo a začlo to dělat neplechu. V opravně mi bylo řečeno, že není jisté, jestli se to dá ještě opravit, když už je to tak starý kus /12 let/, takže jsem se s ní rozloučila, zamačkla slzu a objednala si tělo nové.
Musím ale uznat, že mi stará zrcadlovka Nikon D50 posloužila opravdu hodně. Byla téměř v každodenní činnosti při focení keramiky , jezdila se mnou na kole, na běžkách, na sjezdovkách, na vodě, na moři, ve vlhku i v mrazech a fotila a fotila. Možná jsem trochu zanedbala pravidelné čištění zrcadel a pravda je, že poslední dobou kvalita fotek nebyla taková jako kdysi.  
Nyní mám Nikon D3200 a už při prvních snímcích jsem tedy zírala, jak může být fotka krásně ostrá, což už jsem u mé bývalky trošku postrádala. Tato je celkově menší a o trochu lehčí.....a dělá nádherné fotky. A taky se do ní dají použít mega karty, což už do D50 bylo těžké sehnat-brala jen SD, max. 2GB, které na trhu už jen těžko seženete.
Takže mám novou lásku, ale na tu mojí starou nezapomenu. Byla tu, když se nám narodily děti a díky ní máme krásné vzpomínky. 
S tou novou a doufám, že tu bude taky dlouho, začínám další etapu, třeba tu, že začínám psát knihu o keramice a ona to bude všechno dokumentovat:-)




Mějte se krásně a užívejte jara!!!
Pavla

Žádné komentáře:

Okomentovat