Translate

sobota 30. dubna 2016

Víkendový chléb podle Lavender

Tento recept jsem si vymyslela, ale na výsledku to rozhodně znát nebylo. I přesto, že jsem si nedávno zakoupila knihu receptů na různé chleby a moučníky, tak prostě někdy musí člověk improvizovat, jelikož třeba někdy nějaké suroviny z receptu doma dojdou, a pak je zapotřebí řídit se  vlastním rozumem.
Základní těsto na chleba je celkem jednoduché, nepotřebujete k tomu mnoho.
Jedna z hlavních surovin je mouka. Jakou si zvolíte, to už záleží na vás, ale hodně ovlivňuje chuť a konzistenci chleba, tak je dobré volit např. špaldovou, která je na chleba ideální. Pokud si děláte světlý chléb, tak stačí použít mouku hladkou, pokud máte rádi semínka a různé cereálie, tak je zase dobré nakombinovat mouku světlou hladkou s moukou celozrnnou, atd...
Další surovinou je voda, droždí a sůl.
Já se řídím podle pravidla, že např. na 1 kg mouky se dá zhruba poloviční dávka vody, což je 1/2 l , ale někdy musíte počítat s tím, že když třeba použijete celozrnnou mouku, tak té vody přidejte ještě o trochu více.
No a abych se dostala k receptu na tento chléb:

Je dělaný ze zbytků mouk, které jsem doma našla, takže jsem použila:

200 g špaldové mouky
200 g špaldové mouky celozrnné
200 g hladké mouky
320 ml vody
1 droždí
2 čl soli
1 čl octa
špetka cukru
hrst slunečnicových semínek
hrst  lněných semínek
1čl drceného kmína
..................................................
vše jsem dala do domácí pekárny a pustila program těsto. Při hnětení těsto pozorujte , jestli není příliš hutné, pak je potřeba přilít vodu, v opačném případě můžete přisypat mouku.
Po vykynutí jsem přendala do ošatky, kde jsem nechala ještě minimálně 30 min kynout a poté přenesla na plech s pečícím papírem , postříkala vodou, aby se smyla mouka a je to i lepší, aby vám v troubě ještě chleba lépe nakynul a moc nepopraskal a dala péct na 200 st , cca 45 minut.
Chleba byl výtečný, proto asi tak rychle zmizel:-)





Přeji dobrou chuť a nebojte se improvizovat, je to snadné a z výsledku bude nadšena celá vaše rodinka:-)
Pavla

Žádné komentáře:

Okomentovat