Translate

pátek 17. února 2017

další nové točené kousky:-)

...tak zase uplynula nějaká doba a já se hlásím s dalšíma točenkama:-)
Všem jsem dala jednotný romantický dekor - růžičky.
Většina jich je na malé presso, na dvojité presso a nebo na turečka.
Všechny už jsou točené přímo z točírenské hlíny bez šamotu, tak konečně nemám ohoblované ruce:-)
A hlavní je, že jsou točené s láskou, při tom točení tak nějak i zapomínám na bolavou krční páteř, ale když se pak po několika hodinách od kruhu zvednu-to byste mě měli vidět!!! Prvních 10 minut chodím v předklonu a čekám, než se mi všechny ty páteřní kůstky porovnaj.
-------------
a moje další poznatky z točení: Měla jsem tak nějak vsugerováno, že při centrování se spojí ruce a velkým tahem se hlína tlačí z dvanácté hodiny na hodinu šestou-čili k sobě. Nebyla jsem schopna to dlouho vycentrovat, z 200 g hroudy mi na točně zbyla sotva polovina a já stále neměla vycentrováno a byla jsem z toho tak vyflusnutá, jako kdybych skládala metrák uhlí.
Takže jsem znova usedla k videům na netu a zjistila jsem, že hroudu hlíny stačí v pohodě zmačknout hřbetama obou ruk a vytlačit směrem nahoru do kužele a shora zase v pohodě  stlačit směrem k točně a vycentrovat krásnou hroudu.
Takže jsem zjistila, že nemusí být centrování taková dřina, což je velmi dobrý poznatek.
Hrnčíři nesmějte se, já si na to všechno postupně přijdu:-)


No a tady přicházíme trochu k barvičkám.
Už dlouho jsem si chtěla tento proužkatý dekor na své výrobky vyzkoušet, ale tak nějak ještě nebyla příležitost, takže kdy jindy, než na něco nového-vytočeného.
A tak vznkly tyto duo misky.




No a to je zase na nějakou dobu z točených výrobků vše.
Jestli vás třeba něco zaujalo, mrkněte do mého obchůdku ZDE


Žádné komentáře:

Okomentovat