Translate

pátek 29. listopadu 2019

Vánoční cukroví-ořechové rohlíčky 2019


..jinak také vanilkové rohlíčky, ale v těchto není ani špetka vanilky, tak jsem je pojmenovala ořechové.
Oni se tedy správně jmenují Vanilkovo-mandlové, ale já si ráda recepty upravuji a hlavně proč utrácet za mandle, když máme obrovský ořešák a spousty vlašských ořechů, tak dávám je.
Tento recept je už vyzkoušený, dělám každý rok a jsou výborné....


většinou dávám půl hery a půl másla, ale letos jsem je udělala jen z másla a pracovalo se s těstem moc dobře, tak snad budou i dobře chutnat.


a zde je recept:

Vanilkové/ořechové rohlíčky

140g hladké mouky
100 g másla
40 g moučkového cukru
1 cukr vanilkový /já neměla letos po ruce, tak jsem nedala žádný/
50g rozemletých mandlí - já nahrazuji vlašskými ořechy
1 žloutek
..
nechte chvilku ztuhnout v lednici, poté uždibujte kousky těsta, udělejte kuličku a z ní váleček a ten stočte do tvaru rohlíčku. Dělejte je malé, protože se vám při pečení zvětší, tak ať pak nemáte obry.-)
..
po upečení ještě horké válím v moučkovém cukru, který je smíchaný s cukrem vanilkovým, jenže jak už jsem psala, vanilkový nemám, tak jsem dala místo něj skořicový a určitě se tím nic nezkazilo...naopak, krásně to voní:-)






jinak se tedy musím pochválit, protože už mám letos tři druhy a to jsem původně říkala, že péct nebudu a zase peču...ale ono mi to prostě nedá.
Jsem mlsná stejně jako děti, takže se na to už vlastně moc těším, až si dáme na vánoce s kávičkou děti s kakaem, po vymrzlých procházkách s gročkem a nebo jen tak s horkým čajem a bude tu pořád něco k ujídání.
Jen to teď musím pracně schovávat, protože děti najdou vše, tak aby na ty vánoce zbylo:-)))
..........
a jelikož nám zbývá při pečení cukroví hodně bílků, tak dám příště receptík na něco, kde ty bílky zděláte.-)



mějte se krásně, já už začínám světýlkovat
Pavla

Žádné komentáře:

Okomentovat