Translate

úterý 9. května 2017

Bydleli jsme v ZOO

...bydleli jsme v ZOO, pokračovali v expedici Labe, najeli 130 km na kole a strávili den v safari:-)
Tak to byl náš prodloužený víkend:-)
A teď hezky od začátku.
Jak už jsem se tu kdysi zmínila, tak jsme asi před dvěma lety zahájili expedici Vltava, kterou si vymyslel můj muž.
Bohužel jsem nestíhala na blog vkládat pravidelné úseky, které jsme absolvovali na kolech, na běžkách, na lodích, pěšky...,ale kousek po kousku jsme dali Vltavu od pramene až do Mělníka a nevynechali žádný úsek. Za tu dobu vznikla  i trička pro skalní příznivce a musím říci, že to byly krásné dva, tři roky. Poznali jsme tak spousty míst, kam bychom se jinak nevydali, mnohdy jsme expedici absolvovali i v krušných podmínkách, ale nic nás neodradilo a do teď na to vzpomínáme:-)
Když jsme expedici zakončili v Mělníku, bylo nám líto jen tak to ukončit, a tak jsme začli plánovat expedici Labe....

Expedici Labe jsme zahájili v říjnu 2016, a jak jinak než od pramene Labe. Možná se dokopu k tomu sem jednotlivé úseky podrobněji popsat, ale zatím na to není čas:-(
Vždy si předem zabukujeme stylové ubytování, takže jsme třeba našli krásnou roubenku nedaleko Špindlu a od tamtad děláme různé úseky. Někdy musíme převážet auta, ale jindy zas vyjdeme z jednoho bodu , do kterého se zas vrátíme, to je různé.
Takže první etapa Labe byla od pramene až do Vrchlabí.
No a to už se dostávám k etapě druhé.

Vrchlabí-Opatovice
Našli jsme si tentokrát místo na spaní v safari kempu ve Dvoře Králové.
Termín byl dán, počet lidí taky, kemp jsme bukovali dlouho dopředu a rovnou ho i předem platili.
To má trochu i své nevýhody, protože předpověď počasí byla děsná, ale co se dalo dělat. Nakonec musím říci, že se tedy vůbec nenaplnila, celý víkend bylo moc hezky, bouřka byla jen ze soboty na neděli a jinak  sluníčko, takže super!!
Spali jsme ve vlastních stanech a ani v noci nám zima nebyla.
V safari kempu se dají pronajmout i chatky anebo přímo stany. My už jsme ale za ta léta kempingově vybaveni, takže nám stačilo to vlastní:-)
Kemp je naprosto suprově vybavený a pokud v něm strávíte více jak dvě noci, tak máte vstup do ZOO zdarma. Dokonce se můžete po ZOO procházet i večer, dlouho po zavírací době, což využily hlavně naše děti.

V sobotu jsme vyrazili z kempu na kola do Vrchlabí a zpět, celkem jsme najeli 80 km!!!
Jak už jsem psala, žádný úsek nevynecháme, takže když jsme první etapu zakončili ve Vrchlabí, tak z něho zase musíme pokračovat. A jelikož jsme tentokrát nechtěli převážet auta, tak jsme to jeli tam i zpět na kolech.
Za tuto etapu byl jeden ošklivý pád z kola a mě začlo bolet koleno. Ale přežili jsme!!!
návrat do kempu v osm večer.

Ve Vrchlabí jsme zajeli do této krásné roubenky, kde můžete ochutnat výborné palačinky nasladko i naslano s hrozně milou obsluhou a jako bonus můžete nakouknout do podkroví,kde je muzeum.
Můžu jen a jen doporučit. Kdybychom před sebou neměli 40 km, tak jsme tu pobyli mnohem více času a utratili mnohem více peněz, protože tady by si to určitě zasloužili.

Velikost kapučína si tu můžete vybrat na přání, palačinky si můžete vybrat i bezlepkové a se samýma dobrotama.

interiér kavárny

fotečky z muzea
...............................................
Neděle byla odpočinková, tu jsme strávili v ZOO.
Vstup jsme měli zdarma, ale vyjížďku safari autem jsme si zaplatili a jeli mezi lvy.
Byla jsem unešená ze všeho ale nejvíce ze žiraf a šimpanzů.
Výhodou safari kempu je, že jsme si my dospělí mohli jít do kempu odpočnout a odpoledne třeba jít do ZOO znova, ale děti v ZOO nechat a nechat na nich, kdy do kempu přijdou nebo ne. Ztratit se tu nemohly a o zábavu měly postaráno. do kempu si dorazily kdy uznaly za vhodné.

No a v pondělí jsme opět sedli na kola a jeli ze Dvora do Opatovic.
Ráno jsme zabalili stany, auta přesunuli na parkoviště a vyrazili. Opět jsme nemuseli převážet auta do cíle, neboť jeden účastník tuto etapu na kole vzdal a dělal závozníka.
Tato etapa byla dlouhá už jen 50 km a vedla téměř celá po cyklo č.2 kolem Labe a téměř bez kopečků.
foto dole: č.1 poslední hromadná fotka z kempu
č.2 já,syn a manžel před Kuksem
č.3. Kuks
č.4 sjezd veteránů

z cyklo stezky jsme vybočili nedaleko Vlkova, kde byla zastávka na oběd v doporučené restauraci
Konec etapy byla v Opatovicích v Pizzerii, kde mají opravdu dobrou pizzu.
Závozník přijel pro řidiče, odvezl je pro auta do Dvora, ty přijeli pro své protějšky a děti do opatovické pizzérie  a odtud už jsme vyrazili opět směr domov.
Další etapa tedy splněna a už se těšíme na další!!!
díky těmto expedicím se máme pořád na co těšit:-)