Translate

sobota 13. května 2017

zahrádka v květnu

Dnes ráno nás probudilo za okny sluníčko, jak je ten den hned veselejší:-)
Mezi vařením a  drobným úklidem jsem si občas vyběhla ven něco nafotit, abych na blog přidala něco optimističtějšího než byl předešlý příspěvek.

Miluju tu jarní svěžest a syté barvy. Všechno to tak krásně kvete a když si v dílně otevřu okno dokořán, tak mi jde všechna ta vůně z šeříků a jiné květeny dovnitř-takže i v tom sklepě mám pocit, jako kdybych pracovala venku.

tato lucerna není moje dílko, ale musela jsem ji mít:-)

Letos jsme si díky brzkým vysokým teplotám v dubnu stihli připravit skleník a hned do něho vysejt. A nyní už pár dní sklízíme úrodu. Je to lahoda, každý den sníst mísu ředkviček nebo salátu.
Tyto zápichy jsou novinkou v mém obchodě-ty jsem stihla vypálit ještě před poruchou:-)
Tyto si nechávám, protože taky nějaké potřebuji, ale na objednávku je ráda zhotovím znova.

Letos jsem si už začínala myslet, že snad  ani neosázím letničky. 
V té zimě jsem neměla ani náladu jet někam kytky nakupovat, natož něco sázet.
Zatím mám za okny tyto drobné macešky, které se konečně dostaly nad okraj těchto krásných proutěných košů, dlouho byly zapadlé uvnitř truhlíku a z ulice to vypadalo, že vystavuji pouze truhlík:-) Tak teď už to konečně vypadá bohatě a hezky.
Oválné truhlíky jsem si loni vyrobila, abych měla taky něco, co chci a né jen keramiku, které buď upadlo ucho a nebo mi při sušení napraskla. Jen doufám, že si to tu postupně sladím abych neměla po zahradě všehochuť:-) Takže všechno ostatní, co na fotkách vidíte osázené, je to, co mi tady zbylo:-( /viz foto výše/


Letos zkouším opět experiment v osázení truhlíků. Muškát jsem koupila plnokvětý, který roste pomaleji a udělá jen malý převis, což potřebuji , no a to mezi je nějaký druh bacopy, to bude takové malé překvapení. Zatím mám truhlíky osázené a připravené na terase, co kdyby ještě přišly mrazíky, za okna je dám, až tam na macešky bude velké horko.
Další letničky jsem zatím nepořizovala, ani v zahradnictvích nebyl moc velký výběr, takže do zbylých nádob je nakoupím až později, až se nám ty teploty konečně ustálí.
Mějte krásný víkend a užijte si DEN MATEK
Pavla

Žádné komentáře:

Okomentovat