Translate

pátek 31. ledna 2014

Jablečné pečení:-)


Krásný večer mé milé čtenářky:-)
 Dnes bych vám ráda představila námi velmi oblíbené české buchty-jablečné a jablečný BIO koláč.
U nás je dnes večer dlouhý, neb moji chlapi sledují DAVIS CUP, tak já se přemístila do kuchyně a začla tvořit. Né, že by mě tennis nezajímal, spíše naopak, ale taková večerní pohodička u kávy, tennisu a něčeho dobrého na zub, je k nezaplacení:-)  Buchty jsou podle našeho receptu, který už mám dlouho, jen náplně měním podle toho, co zrovna mám. No a koláč vznikl jen díky tomu, že mi zbyla nastrouhaná jablíčka, a tak jsem rychle přebrala špíz a zcela spontánně vytvořila BIO těsto s BIO drobenkou.



BUCHTY s jablečnou náplní
----------------------------------
240 ml mléka
1/2 dcl oleje
1 vejce
300 g hl. mouky
200 g polohrubé mouky
1 lžička soli
3 lžíce cukru
1/2 droždí
----------------------
vše nandat do domácí pekárny, která necelé dvě hodiny pracuje za mě.
mezi tím si připravím náplň. Tentokrát jsem udělala jablečnou.

jablečná náplň:
----------------
5 jablíček oloupat, vykrájet a nastrouhat na hrubo
1 vanilkový cukr
1 skořicový cukr
1/2 pytlíčku pudingu
vše smíchat, těsto po nakynutí rozdělit na stejné díly a náplní naplnit. Pekáč vymazat sádlem a dát péct na 160 st., 20-30 min




jablečný BIO koláč
---------------------------
jelikož vznikl koláč dle mé fantazie, nejsem schopna vám napsat přesné množství ingrediencí, ale pokusím se.

dala jsem:
2 žloutky /bílky vyšlehat zvlášť/
cca 3/4 hrnečku cukru hnědého BIO
cca 1/2 hrnečku oleje
to jsem vyšlehala, pak jsem zde našla domácí bílý jogurt /cca 2 lžíce/, BIO kukuřičnou krupici /3/4 hrnečku/, BIO špaldovou krupici /cca 3/4 hrnečku/ a 1 prášek do pečiva
až když je vše zamícháno, tak jsem přidala ušlehané bílky
hmota musí být hustší, ale tak , aby vám z mísy vytekla. Pokud by se vám zdála moc hustá, můžete zředit trochou mléka.
------------------------------------------
sádlem jsem vymazala formu na koláče a vysypala strouhankou
nastrouhaná jablka z předešlého receptu, která mi zbyla, jsem rozprostřela na těsto a na jablíčka jsem vytvořila ještě drobenku
máslo, špaldová krupice a hnědý cukr
--------------------------------------------
buchta se rozsejpá na jazyku a hlavně rychle ubejvá:-))



přeji krásný sladký večer:-)
Pavla



Žádné komentáře:

Okomentovat