Translate

úterý 28. ledna 2014

Lívance z kyselého mléka - aneb co dům dal:-)


Krásný večer mé milé čtenářky:-)

Dnešní večer, co se večeře týče, jsem musela trochu improvizovat. Děti  po tréninku  hladové a lednice prázdná, co víc si přát:-)
Ještě že mléko, kvasnice a mouku nakupuji ve velkém a vždy do zásoby, tak to už byl dobrý základ pro to, něco vytvořit. Dále jsem v lednici našla acidofilní mléko a vejce a mohla jsem začít.



Z těchto surovin jsem vytvořila těsto , z kterého vznikly vynikající lívance, které si ráda zařadím mezi rychlá a chutná jídla:-)

LÍVANCE z kyselého mléka
----------------------------------
Do mísy nalijeme 0,5 l acidofilního mléka, či podmáslí, klepneme 1 vejce a přidáme  tak půl hrnečku teplého mléka. Vše vykvrdláme a dál vložíme 0,5 kostky droždí + 2 lžíce cukru a vše zahustíme polohrubou moukou. množství jsem nevážila, ale těsto jsem udělala spíše hustější lívancové a na závěr ještě dáme špetku soli. Necháme v teple podle času kynout.
Pak už to jde ráz na ráz. 
Mám jednu malou pánvičku, kde je jeden lívanec jako druhý:-)

jahodové pyré
------------------
zatímco nám těsto kyne, tak si do kastrůlku vložíme jakékoliv zmrzlé ovoce /toho mám v mrazáku dostatek/, já použila jahody, zasypala dle chuti vanilkovým cukrem a dala chvíli podusit. Poté co ovoce změklo, jsem ho ponorným mixerem rozmixovala a k lívancům dala jako sosíček:-)



děti se olizovali až za ušima, o manželovi ani nemluvím:-)
na mě zbyl tento jeden, který jsem si uchránila pro fotku. A než jsem to pro vás nafotila, tak byly lívance fuč:-) a tak je to u nás stále:-)
tak dobrou chuť a improvizacím zdar!!!

PAVLA

Žádné komentáře:

Okomentovat