Translate

čtvrtek 1. ledna 2015

slaná vánoční hvězda - dietka na Nový rok:-)


Všem přeji krásný první den v roce 2015!!!
doufám, že jste Silvestra oslavili v pohodě a ve zdraví:-)
U nás se vystřídalo pár návštěv, stihli jsme i procházku s dětma a se psem  v krásně křupavém sněhu a Silvestra jsme strávili s rodinou mé sestry u dobrého pití, her a příjemného povídání:-)
+++++++++
Díky spoustě jídla a nekonečného přejídání přes celé svátky, jsem na dnešek zvolila tak trochu dietnější oběd. Z večera nám zbylo upečené maso, v lednici jsem našla celé balení mrkve a bylo hned jasné, co bude k obědu. A konečně jsem si mohla vyzkoušet tuto hvězdu z kynutého těsta, místo  buchtiček k dušené mrkvi:-)

Tento recept a celý postup jsem před vánocemi objevila v obchodě v jednom časopise. Dlouho jsem časopis držela v ruce, že si ho koupím,  ale krom receptu v něm zas až tolik informací nebylo, a rozhodně tam nebylo tolik zajímavostí, abych za něj zaplatila 99,- Kč .Ale tento recept mě opravdu nadchl,  a tak jsem se ho  pokusila  zapamatovat i s celým postupem a dnes jsem si ho tak mohla konečně vyzkoušet. A musím říct, že to stálo za to!!!
+++++++++++
a zde je recept:

700 g hladké mouky
1,25 dcl oleje
2 vejce
2,5 dcl vlažného mléka
1 kostka droždí
2 čaj. lžičky cukru
2 čaj. lžičky soli
-----------------------------------------------
používám domácí pekárnu, takže to mám celkem bez práce, pokud nemáte, vytvořte z ingrediencí klasické kynuté těsto.
Po vykynutí si těsto rozdělte na polovinu a z jedné poloviny odkrojte ještě konec
Připravte si koláčovou formu a vložte do ní pečící papír
Z největší placky vyválejte kruh o průměru té formy a od prostředka proveďte 8 řezů-nesmíte dokrojit až do okraje!!! /viz.foto/
Poté vložte do formy a začněte ohýbat cípy směrem ven /viz.foto/
To samé udělejte i z druhé poloviny-té menší, vložte doprostřed formy tak, aby vám cípy vyšly cik cak a zase ohrňte.
Z posledního kusu těsta udělejte už jen bochánek a ten vložte doprostřed formy.
Pomažte vajíčkem a posypte semínky, já použila lněné a sezamové.
Nechte ještě chvilku kynout a poté pečte cca na 160 st. , cca 30-40 minut, dokud nebude hvězda zlatá.
+++++++++
Podávejte k dušené mrkvi, možná vás napadne i jiné využití:-)

Dušená mrkev...
...není nic složitého. Mrkev si nakrájejte na kostičky a orestujte na rozpáleném oleji. Dle chuti osolte a oslaďte, já ještě přidala lžičku drceného kmínu a 1 bobkový list, podlejte vodou a duste do změknutí. Mezitím si připravte jíšku a celé to pak zahustěte.
Je to rychlé a snadné a hlavně dobré.
Mužům k tomuto pokrmu můžete opéct kousek vepřového plecka, tím určitě nic nezkazíte:-)







Přeji dobrou chuť!!!
Pavla

Žádné komentáře:

Okomentovat