Translate

pátek 13. června 2014

Co dělat, když se nachladíme z klimatizace....


směs bylinek na výborný a velmi účinný čaj proti kašli, bolesti v krku a zahlenění


Taky jste poslední dny veder jezdili v autě s klimatizací na plno, a pak to odnesl váš krk a dutiny?
Tak to jsme na tom stejně:-)



U mě to navíc byl i chrapot. A když mě slyšel, nebo spíše neslyšel, trenér našich dětí, pohotově mi doporučil bylinky, které na bolest a odhlenění stoprocentně zaberou.


Je to podle něho Majoránka...
než jsem si ale čaj z majoránky uvařila, ještě jsem koukla do chytrých knih a dozvěděla se, že nejen Majoránka ale i velmi podobné Oregano a Šalvěj na bolest a knedlík v krku, zahlenění a kašel opravdu jsou.



Vyběhla jsem tedy na zahrádku a natrhala plnou hrst lístků Majoránky, Oregana, 2 lístky šalvěje plus květ šalvěje, nasypala do skleněné konvičky, zalila vroucí vodou a v konvičce ještě pár minut povařila.
Pak jsem nechala ještě 10 minut louhovat a vzešel mi naprosto úžasně lahodný čajík.
Už když jsem ho pila, tak se mi začala spouštět rýma, bolest v krku rázem zmizela a hleny se začaly pomalu uvolňovat.
Ještě mi nikdy nic nezabralo tak rychle, jako  tato směs bylin.



a zde pár pravdivých slov z chytrých knih:

Majoránka
......................
mimo jiné účinně rozpouští hleny a užívá se při katarech horních dýchacích cest, kašli a nachlazení

Oregano/Dobromysl
...............................
mimo jiné se hlavně využívá na suchý kašel, usnadňuje odkašlávání, má dezinfekční, protizánětlivé a protiplísňové účinky

šalvěj
.............
Mimo jiné má svíravé, antiseptické a protizánětlivé účinky. Užívá se hlavně jako kloktadlo při bolestech v krku, angíně, zánětech dásní, vředech v krku......





Oregano, Šalvěj i Majoránka mi v mé bylinkové zahrádce momentálně velmi bujně rostou, jdu si tedy natrhat zásobu na zimu a usušit
....a trenérovi děkuji moc za recept, hned si ho řadím mezi ty mé nej nej...:-)
krásný den , nejlépe bez nemocí
Pavla

2 komentáře:

  1. Mně se v létě také stalo, že jsem nastydla z klimatizace. Koupili jsme si ji z https://www.vzdusin.cz/mobilni-klimatizace a byla to taková paráda, že jsme měli v domě krásný chládek, ale přehnali jsme to a měli jsme tam chladno až moc, tak jsem dostala rýmu. Potom už jsme si dali pozor, jak jsme klimatizaci nastavili.

    OdpovědětVymazat
  2. Zdravím, my jsme se teda z klimatizace nikdy nenachladili, takže je to spíše o tom, jak se člověk obléká nebo co dělá v létě. Je snad asi jasné, že nesmíte přilítnout do klimatizované místnosti uřícení. To je asi jako byste se chtěli po maratonu schovat do ledničky... :-D Holt, nechytří lidé dělají nechytré činy.

    OdpovědětVymazat