Translate

sobota 2. února 2019

višňový a lahodný...

...experiment...
píšu experiment, protože téměř vše, co vařím nebo peču je dle mé fantazie.
Ačkoliv mám knih-kuchařek celkem dost, tak u mě plní v kuchyni spíše funkci dekorativní, než tu praktickou...ale tak to prostě s kuchařkama a jinýma návodama mám.
...
takže upečeno něco, co dům dal...
...pojďme tomu říkat třeba ...


                                                                         
Višňový lahodný dortík.-)

mám ráda vaření rychlé, né moc složité, ale aby to v závěru nebylo tak poznat:-)
Přeci jenom by si toho měla rodinka vážit a nemyslet si, že jim takové mlsnoty můžu dělat vlastně denně...když je to tak nenáročné:-)

korpus na takovéto buchty dělám pořád stejně, ale tím, že těsto míchám a dávkuji od oka, tak se může při každé konzumaci jevit pokaždé jinak.

základem je:
cukr krystal+2 vejce + olej /nemusí být/...to ušlehat
a přidat: 
mléko+polohrubou mouku+prášek do pečiva

vše smícháme a vylijeme na plech vymazaný sádlem a vysypaný hrubou moukou
pečeme cca 35 min na 160 st. v horkovzdušné troubě
.....
když je korpus upečený, tak vyndáme z trouby a necháme vychladnout v pokojové teplotě
...
mezi tím si uvaříme puding ...v návodu je jeden sáček pudingu na půl litru mléka, tak toho mléka dejte méně, aby byl puding po uvaření co nejhustší...ten pak necháme také vychladnout..do pudingu přidejte cukr, klidně více a pak už ho nebudete muset přidávat do tvarohu
...
než nám to vychladne, tak si vyklopíme do misky dva měkké tvarohy a rozměklé máslo a to vyšleháme společně s vychladlým pudingem...pak naneseme na vychladlý korpus rovnoměrně

mám tvarohů momentálně plnou lednici, tak jsem použila tvaroh, ale jestli vy tam máte třeba mascarpone nebo pomazánkové máslo, tak se nebojte experimentovat-o tom to právě je.-)
...
no a aby nebyly žádné prostoje, tak než vám to všechno vychladne, tak si mezi tím připravte ještě poslední vrstvu.
Ta moje je z višní, které mám nasáčkované v mrazáku, a že jich mám opravdu hodně, díky loňské plodné sezoně.
Takže jsem jeden sáček zmrzlých vypeckovaných višní vysypala do hrnce,přidala cukr a vodu cca 1/4 litru a povařila tak, aby višně povolily a změkly a vedle v misce jsem si zatím umíchala další 1/4 litru vody s jedním vanilkovým pudingem, který vám nahradí želatinu a to jsem vlila do těch višní ve varu, což během chviličky zhoustlo a než to zhoustlo úplně, tak jsem to ještě rychle nalila do plechu na tu vrstvu tvarohu..
..
asi to píšu složitě, ale složité to vůbec není a hlavně korpus si můžete upéct třeba ráno a celé to pak dodělat někdy
...pak je ale dobré nechat to celé ještě vychladnout, což tady mezi těma strávníkama nestíhám.-)
kdyby bylo na nich, tak sní samotný korpus , pak zvlášť tvaroh...atd...do poslední chvíle je musím odhánět aby mi dali šanci dílo dokončit:-)
..a pak jak jim chutná...
...
nejraději bych focení nechala až na denní světlo, ale to už by se taky mohlo stát, že tu zítra  nic nezbude, tak jsem raději nic neponechala náhodě a fotila při svíčkách

...a jak to tak bývá..než nějaký recept s fotkama stihnu dát na blog, tak je pekáč prázdný...
tak hlavně, že těm našim dětičkám ve vývinu chutná:-))

mějte krásný a pohodový zbytek soboty
...
Pavla



Žádné komentáře:

Okomentovat