Translate

pátek 11. dubna 2014

Snídaňový chléb - briošek


Krásné páteční slunečné ráno,
hned se to se slunečníma paprskama lépe vstává, obzvláště, když na vás čeká taková sladká snídaně:-)
Né vždy je čas péci housky nebo kváskový chléb, a tak jsem večer upekla celkem rychlý snídaňový chléb....a jak se po něm ráno zaprášilo:-)



Italský snídaňový chléb
+++++++++++++++++++++++++
200-220 g mouky chlebové hladké /asi by šla i obyč. hladká/
15 g droždí /dala jsem 1/4 kostky/
špetka cukru
40 ml vlažného mléka
2 vejce
80 g rozpuštěné máslo
5 g soli /cca 1 lžička/
++++++++++++++++++++
pokud přidáte více soli, budete ho mít doslana, pokud přidáte více cukru, budete ho mít dosladka:-)
já se řídila receptem a chlebík je ideální, hodí se jak k  marmeládě, tak k arašídovému máslu, ale i k šunce a sýru.
+++++++
Je to klasické kynuté těsto, můžete zadělat v míse a nebo si pomoci domácí pekárnou. Já tentokrát použila domácí pekárnu, ale jen na hnětení. Poté jsem těsto vyjmula, uválela z něho šišku a tu vložila do hranaté formy vyložené pečícím papírem. Ve formě jsem nechala nakynout a po nakynutí jsem dala péci
180 st., cca 30 min

určitě vyzkoušejte, je to rychlovka ke snídani jako když ho najdete:-) vydrží krásně měkký!!!
Dobrou chuť




Takový pohled máme od stolu v jídelně
no není to jaro nádherné!!!



Žádné komentáře:

Okomentovat