Translate

úterý 25. března 2014

Doplňuji vitamíny

počasí za okny je poslední dny trochu bláznivé a našemu zdraví to určitě moc neprospívá. 
U mě se to projevuje bolestí hlavy a bohužel nepoznám, jestli je to tlakem nebo zánětem dutin, na které často trpím. Zahájila jsem tedy domácí přírodní léčbu, kterou určitě nic nepokazím:-)
Ani nevíte, jak jsem teď ráda sáhla po šípkách:-) Když už nic jiného, tak jsem alespoň tělu doplnila důležité vitamíny  a  tělo trochu zavodnila.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++
Do této konvičky dám jednu větší hrst šípků a tak polovinu z nich rozmačkám, aby se rychleji uvolnili všechny látky. Zaliji horkou vodou a nechám louhovat cca 20 minut.
Tento čaj nesladím, ač všechno ostatní sladím docela dost. Ale když zdravě, tak zdravě:-)
Cedím přes jemné sítko, do kterého ještě raději vkládám odličovací tampon, který zachytí všechny ty chloupky, co šípek obsahuje. Po vypití konvičky šípek nevyhazuji, ale přeliji ho další várkou horké vody. Čím vícekrát zalijete, tím je čajík silnější a chutnější. To dělám v průběhu celého dne, do druhého dne už neschovávám.


ŠÍPEK
jsem si natrhala při jedné pozdně podzimní procházce s naší Terry a dětma. Říká se, že se má šípek trhat po prvních mrazících. Je pak krásně sladký. Trhat by se měl bez štopek a jen tvrdé zralé plody. Pak nechávám několik týdnů schnout na ratanovém sítu. 
Není nad to si v tomto bláznivém počasí sáhnout do špíže a z tohoto pokladu si udělat velmi chutný a zdravý čajík....a to si pak říkám, že za všechny ty škrábance a oděrky, to trhání stálo:-)
Tak na zdraví!!!!!!





2 komentáře:

  1. Já doplňuji vitamíny z ovoce a zeleniny přes léto, když jich mám plnou zahradu. Na zimu dělám kompoty a ovoce suším, ale to není takové. Navíc je málo sluníčka, tak užívám CBD s vitamínem D, které si objednávám z Cibdol , takže mám potřebné vitamíny i v zimě :-) .

    OdpovědětVymazat
  2. Já teda vitamíny doplňuji hlavně teď přes zimu. Přes léto většinou jím spoustu zeleniny a ovoce, tak to není tolik potřeba. Teď v zimě je to ale trochu horší. Každopádně podle mě je dobré doplňovat i různé minerály atd. Já třeba beru zinek, horčík a vápník. Ty jsou podle mě nejdůležitější.

    OdpovědětVymazat