Translate

čtvrtek 27. března 2014

Rychlá, zdravá a hlavně chutná večeře

Krásný večer,
dnes k večeři jsme zatoužili po něčem moc zdravém, lehkém a moc chutném. Milujeme ryby a hlavně mořské plody. S nápadem přišel náš Daník. Původně jsem se s ním v obchodě zastavila pro tři věci, ale u pokladny z toho bylo půl nákupního vozíku:-)

Téměř všechny ingredience vložil do košíku náš 8-letý Daník, čímž mě naprosto překvapil. Patří k dětem, které milují sladké, což se samozřejmě snažím omezovat, o to více mě překvapilo, že v obchodě vybral tácek s krevetama,  tácek s lososem, pak na stojanu našel karty s recepty, kterých si přinesl pár domů, ale ještě stihl z jedné načerpat inspiraci a do košíku přinesl ještě tvaroh a ředkvičky.....no nestačila jsem se divit, takže mě ani netrápilo, že máme více jak půl košíku, když je to tak zdravé:-)
Možná se začíná moje výchova trochu projevovat:-) stačí , když dětem pustím reportáž z pořadu "A DOST"!!!, kde se dozvídáme, jaké jíme broučky místo jahod, kolik Éček  je v každé oplatce /a nejen v ní/, že místo šunky kupujeme vodu...... a hned ta naše večeře vypadá lépe::) Dokonce i děti se nechali slyšet, že by takovou večeři mohli jíst pořád, no nebyla bych proti, ale peněženka zřejmě ano:-(
+++++++++++++++++++++++++++
Patřím k lidem, kteří jí vše a děti to mají po mě, za což sem moc ráda, ale přeci jen se zajímám co jím a už dávno jsou pryč časy, kdy jsem hleděla na kvantitu, než na kvalitu. 
Spoustu potravin jsme z našeho jídelníčku úplně vyjmuli, spoustu jich nahradili vlastními a co si nemůžeme udělat sami, tak kupuji s velkou obezřetností, v šunkách sleduji % masa, maso kupuji nekřehčené z farmářského obchodu, stejně tak mléčné výrobky, sezonní zeleninu a ovoce. Sladkosti už nekupuji vůbec, vše se snažím doma upéct tak, abych uspokojila chuťové buňky nás všech, protože máme sladké rádi:-)
+++++++++++++++++++++++++++++
Prostě se řídím selským rozumem, hodně vzpomínám na to, co měli naše babičky k dispozici, co jedli a jak kvalitně.  A tomu se snažím přiblížit. A když už mi přijde, že těch zdravých věcí jíme až dost, tak si pak s chutí dáme domácí chleba se sádlem a škvarkami:-))), knedlo-vepřo-zelo a nebo dobrý gulášek:-)




Dnešní večeře obsahuje:

ledový salát, rajčata, krevety, losos, vše pokapané olivovým olejem Extra virgine, limetkou a špetkou mořské soli
++++++++++++
domácí bageta
++++++++++++
Ředkvičková pomazánka
ředkvičky omýt, na hrubo nastrouhat a osolit. Nechat je odvodnit a pak vymačkat do sucha.
v druhé misce utřít máslo s tvarohem
poté tvaroh s ředkvičkama spojit.
A máte hned rychlou, levnou a dobrou pomazánku
++++++++++++++++++++

DOBROU CHUŤ:-)







Žádné komentáře:

Okomentovat