Translate

pátek 28. března 2014

Večerní relax


Háčkování a pletení je moje velká vášeň už od mých 8-mi let.  Přivedla mě k tomu moje babička pletařka a já jsem za to moc ráda.
Nebyl snad víkend, kdy bych nehodila  aktovku do kouta, nezabalila pletení a vlakem nefrčela za mojí babičkou, kde jsme spolu dlouhé hodiny pletly. Pamatuji se na moje první svetry, na které jsem si vzala ty největší jehlice, tu nejsilnější vlnu a pletla a pletla, výsledek byl takový, že bych se do nich vešla 3x, ale hlavně, že to rychle přibývalo. Vždy jsem od ní odjela s nějakým novým modelem a už se zase těšila na další víkend. Ano, zní to divně, že devítiletá holčička trávila čas nad pletením, ale bylo to silnější, než cokoliv jiného. Přes týden jsem závodně sportovala, a tak jsem to brala jako odpočinek u něčeho smysluplného.
++++++++++++++++++++++++
Po letech přišlo najednou období, kdy jsem jehlice nevzala do ruky,  neměla jsem potřebu nic tvořit, zřejmě byly jiné starosti.
Když se ale narodili děti, tak jsem opět oprášila své letité náčiní, pohledala vlny, něco dokoupila a opět začla plést. Nejprve to byly svetříky, čepičky, kamašky pro děti, později jsem se pustila do kabátů pro sebe, pak jsem měla období háčkování kloboučků, strašně ráda jsem si háčkovala nákrčníky, ponča, ale jelikož se to nedá všechno unosit, tak jsem se začla trošku zajímat o to, co by se dalo vytvořit do domácnosti. 
+++++++++++++++++++++
Puffy a koberečky už mám za sebou:-), ale díky blogům jsem objevila překrásné háčkované deky, povlaky na polštáře, a tak to bylo přesně to, co jsem hledala.
Hlavně že můžu opět večer po náročném dni zasednout a relaxovat s háčkem v ruce.  V podstatě mi je jedno, co dávají v televizi, hlavně, že jsem s rodinou  a jen tak nečinně nesedím. Člověk by řekl, že když dělám celý den s keramikou, že už nemůžu mít sílu dělat další činnost rukama, ale já to vidím jinak.
 Keramika je práce ve stoje, je to práce silová, na záda náročná, o to více se těším na večerní klid, kdy si pohodlně sednu a nechám lehce pracovat ruce a při tom odpočívám:-)
"Kdo neokusil, nepochopí":-)
++++++++++++++++++++++
No a právě teď se už několik večerů zabývám touto dekou a doufám, že po dokončení bude nejen zdobit náš obývák, ale i hřát:-)










Žádné komentáře:

Okomentovat