Translate

pondělí 31. března 2014

Podběl lékařský


Krásné dny všem,
v tak krásný den, jako byla tato neděle, bylo hřích trávit v dílně, a tak jsem udělala jen to nejnutnější.  Po obědě jsem vzala naší Terry a vyrazila s ní do lesa, aby se pořádně proběhla. Je to lesík nedaleko od nás, kde si ale vůbec nepřipadáte, že jste téměř ve městě. Je tu takový klid:-)  Už minulý rok jsem tu s dětmi objevili spousty bylinek, které na kraji lesíku rostou, a tak jsem se na to tentokrát připravila, vzala pytlíky a vyrazila. Na jednom místě jsem objevila hejno podbělu, tak jsem zasedla a vše vysbírala:-) Časem se určitě bude hodit:-)

PODBĚL LÉKAŘSKÝ
---------------------------------------
Podběl má dezinfekční a protizánětlivé účinky.
Používá se při zánětech horních cest dýchacích, k lepšímu odkašlávání a k potlačení zánětů.
Z květu podbělu můžete udělat čaj jak samotný nebo i ve směsích s jinými bylinkami
Dětem podávejte čaj jen ve směsích, samotný podběl pro ně vhodný není!!!
Pijte jen 1-2 hrnečky denně a nepoužívejte dlouhodobě!!!
Málokdo ví, že se používá i list podbělu, který ale začíná rašit na rostlince až po odkvětu. List  můžete přiložit na různé oděrky a odřeninky. Též se z něho může vařit čaj.

příprava:
1 čajová lžička sušených květů podbělu se nasype do 1/4 l vody, nechá se projít varem a 16 min. se luhuje, poté scedí.
dobrou chuť a brzké uzdravení:-)









Žádné komentáře:

Okomentovat