Translate

čtvrtek 22. května 2014

Završení krásného dne - první letošní grilovačkou

Tak dnešní den jsme si po dlouhé době užili se vším všudy:-)
Nejenže jsme stihli krásnou ranní procházku, rozdělit a nasušit bylinky, zabalit balíky,naplnit pec výrobky, vyrábět keramiku, upéct koláč  a připravit tu nejlepší večeři pro naše dva sportovce....k tomu nám celý den krásně svítilo sluníčko a čas byl i na odpočinek:-)
+++++++++++++
v předchozím příspěvku jsem se zmínila o tom, že další příspěvek bude o bylinkách, které jsem si dnes v lese natrhala, ale ty ještě chvilku počkaj, teď pojďte se mnou vařit:-)

Odpoledne jsem vezla balíky na poštu a při tom tak přemýšlela, co si dáme k večeři. Naše děti hodně sportují, ale taky toho hodně snědí, a tak je to téměř každodenní rituál, co zase budu vařit....znáte to:-)
Zajela jsem tedy cestou zpět do obchodu, a tam mě jsem dostala nápad!!! co začít sezonu první grilovačkou? nakoupila jsem tedy 4 ks vepřového masa a taky maso mleté, dijon hořčici, zeleninu a frčela domů. Zatím co manžel začal rozpalovat gril, já oběhla zahradu, natrhala všechny možné bylinky a šla kuchtit.
Děti v tu dobu byly ještě na tréninku, tak jsem měla čas začít s přípravami. 
Koláč jsem si upekla během dne, je to recept od jedné blogařky, který jsem si na netu našla a je opravdu výborný:-)
....................
dále mě čekala příprava na hamburgry.
do mletého masa jsem klepla jedno vejce , trošku strouhanky, mořskou hrubou sůl a směs bylin, cibule a česneku. Z bylinek jsem použila šalvěj, oregano, tymián a rozmarýnu, vše prohnětla a vytvarovala něco jako karbanátky. Byly naprosto úžasné!!!


 ....děti byly nadšené. Začaly si hned vyrábět vlastní "hambáče" a jen pomlaskávaly:-)
Masité placky jsme ugrilovali, housku též na grilu nahřáli a začali plnit. Spodní housku jsme potřeli dijonskou hořčicí, na ní dali karbanátek, na něj rajče, posypaly ledovým salátem a kolečkem okurky, vrchní housku namazali kečupem a přimačkli.
Děti se u toho dost pobavily a tak to má být:-)
++++++++++++++
Ještě na každého čekal plátek krkovičky, který jsem naložila do slunečnicového oleje, do kterého jsem přidala dijonskou hořčici, pampeliškový med, opět nasekané bylinky, mořskou hrubou sůl a nechala odležet.
I to se moc povedlo:-)
K pití jsem zvolila lehký osvěžující nápoj z meduňky a citronové verbeny
Opět jsem oběhla zahradu, natrhala pár lístků meduňky a citronové verbeny, kterou jsem si letos zakoupila, dala do džbánu, zalila studenou vodou, ochutila lžící pampeliškového medu a doplnila ledem. Obě byliny daly nápoji výbornou chuť:-)

Kreativita našich dětí:-)

nápoj z meduňky a citronové verbeny

a po výborné večeři nesmí chybět výborná káva a domácí koláč:-)


Kávu pijeme často a vždy si ji připravujeme čerstvou.
Nejraději mám zrnkovou arabicu s robustou, je více do hořka než do kysela a to máme moc rádi.
Kávu si meleme v ručním mlýnku po manželovo rodičích a pressujeme v našem novém pressovači DeLonghi. V této malé míře ji naprosto milujeme:-)

Mějte krásný večer a prožívejte taky tak krásné dny
vaše Pavla

Žádné komentáře:

Okomentovat